وضعیت اسفناک زندان ها در انگیس

طبق گزارش دیده بان رسمی زندانها در انگلیس، زندانیان در انتظار محاکمه از حقوق شان محرومند و با آنها بدتر از زندانیان محکوم برخورد می شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه گاردین ؛ گزارش نیک هاردویک  سربازرس زندانهای انگلیس حاکی از آن است که دهها هزار زندانی در انتظار محاکمه در انگلیس و ولز که هنوز محکوم نشده اند، با برخوردی به مراتب بدتر از زندانیان محکوم مواجه اند.

طبق این گزارش، تعداد بیست و نه هزار و چهار صد نفر از افرادی که هر سال در زندان ها در انتظار محاکمه و صدور حکم به سر می برند، پس از محاکمه به علت تبرئه شدن یا صادر نشدن محکومیت حبس آزاد می شوند.

براساس آمار موجود، در هر زمان بین دوازده هزار تا سیزده هزار زندانی در انتظار محاکمه در انگلیس و ولز وجود دارد که به طور متوسط نه هفته را در حبس بسر می برند و پانزده درصد جمعیت زندانیان را تشکیل می دهند. در میان این افراد تعداد زنان و اقلیت های نژادی به نسبت جمعیت شان بیشتر است.

هاردویک می گوید، با وجود این اصل دیرینه که زندانیان در انتظار محاکمه باید از حقوق و مزایایی برخوردار باشند که زندانیان محکوم فاقد آنند، بسیاری از آنها در واقع در شرایط بدتری را در زندان متحمل می شوند و دسترسی کمتری به خدمات حمایتی و تمهیدات لازم برای آزادی دارند.

گزارش سربازرس زندانها  به خصوص درباره زندانیان در انتظار محاکمه که روز پنج شنبه منتشر شد،‌ گویای آن است که اکنون این مسئله به یک قاعده در سیاست زندانها تبدیل شده است که زندانیان در انتظار محاکمه با یک زندانی محکوم در یک سلول قرار داده می شوند، در حالیکه حبس اجباری بازداشتی های موقت در یک سلول مشترک با زندانیان محکوم طبق قوانین زندان ممنوع است.

در این گزارش که بر یافته های حاصل از بازرسی ها و نظرخواهی ها در سی و سه زندان محلی مبتنی بوده است، تصریح شده است:‌ این افراد با خطر فزاینده خودکشی و خود زنی مواجهند و تقریبا یک چهارم آنها می گویند با ورود به زندان احساس افسردگی یا میل به خودکشی داشتند و اینکه اکثر کارکنان زندان قادر به تمایز بین آنها و محکومان نیستند و از حقوق آنها اطلاع چندانی ندارند.

گفتنی است وضعیت بهداشتی و غذایی محکومان نیز از سوی بسیاری از مراجع قضایی نامناسب و غیرقابل تحمل تشخیص داده شده است .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.