وضعیت اقتصادی کاریکاتوریست ها مطلوب نیست

۱۶م آذر ،

وضعیت اقتصادی کاریکاتوریست ها در ایران نسبت به سایر کشور ها مطلوب نیست.

کیارش زندی کاریکاتوریست مطبوعاتی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران در خصوص راهکارهایی برای مورد توجه قرار گرفتن کاریکاتور در میان جامعه و سیاستمداران گفت: کاریکاتوریست قصد توهین و بی احترامی به هیچ کس را ندارد و فقط هدف او از پرداختن به موضوعات تلطیف کردن روحیات جامعه است.

وی ادامه داد: کاریکاتوریست ها توانایی، استعداد و علم خود را در خدمت مسائل و دغدغه های روز جامعه با بیان اغراق آمیز قرار می دهند.

زندی با اشاره به داشتن دغدغه مسائل روز جامعه توسط کاریکاتوریست ها عنوان کرد: آن ها با ارائه هنرشان در قالب کاریکاتوری احساس مسئولیت خود را نسبت به جامعه ابراز می کنند.

این هنرمند با بیان تفاوت هایی از لحاظ اقتصادی و همچنین استقبال عمومی از کاریکاتور در ایران نسبت به کشورهای دیگر گفت: وضعیت اقتصادی کاریکاتوریست ها در ایران نسبت به سایر کشورها از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به طرح معما گونه آثار برخی از کاریکاتوریست ها در نشریات عنوان کرد: رسانه ها باید در خلق آثار خود توده مخاطبین را در نظر بگیرند.

زندی خاطرنشان کرد: اگر وقت و زمان مخاطب و اینکه همه سواد درک کاریکاتور را در غالب طرح های پیچیده ندارند، بهتر می تواند به جذب مخاطب دست زد.

وی در پایان گفت: اگر کاریکاتوریست های جوان در ارائه آثار خود با تفکر و تعمل به طرح مسائل دست بزنند می توان به جذب مخاطب بیشتر امیدوار بود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.