وضعیت اضطراری مناطق سیلزده نوشهر و چالوس +عکس

۲۲ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

خبرگزاری مهر: بارش شدید باران در مازندران، سبب وقوع سیلاب در غرب این استان شد که تکرار سیل iبهشهر را در ذهن مردمان این دیار تداعی می کند، iبه علت تداوم بارندگی در مناطق سیلزده وضعیت اضطراری اعلام شده است.

بارش شدید باران سبب وقوع سیلاب در بخش هایی از شهرهای غرب مازندران خصوصا چالوس و نوشهر از بامداد دوشنبه ۲۲ آبانماه شد.

بر این اساس، بارندگی های شدید شب گذشته و صبح امروز، در نوشهر و چالوس، آبگرفتگی شدید، بالا آمدن آب رودخانه ها و وقوع سیل را در پی داشت.

این سیل  iبه ۱۵۰ روستای بخش مرکزی چالوس خسارت وارد آورد و همینطور بخشهایی از آمل، تنکابن، نوشهر و هچیرود دچار سیلزدگی و آب گرفتگی شدند.

سیل نوشهر و چالوس
سیل نوشهر و چالوس


خسارت سیل iبه ۳۰۰ خانوار هچیرودی

بر اثر وقوع سیل شب گذشته ۳۰۰ خانوار در شهر هچیرود و محلات و روستاهای اطراف آن نیز دچار خسارت شدند. سیل iبه باغات، مزارع کشاورزی  و کانال های زراعی بخش مرکزی چالوس آسیب جدی وارد کرد.

سیل پل ارتباطی و دسترسی در سطح روستاهای مرکزی چالوس را تخریب و در حال حاضر نیز آب رودخانه در این منطقه فروکش کرد اما iبه علت تداوم بارندگی وضعیت اضطراری iبه اهالی منطقه اعلام شد.

سیل نوشهر و چالوس


سیل نوشهر و چالوس

آماده باش نیروهای مردمی و امدادی

نیروهای مردمی، بسیج، انتظامی و نظامی، هلال احمر، iبهداشت و درمان، ستاد بحران و نیروهای ادارات و نهادها در مناطق سیل زده حضور و مشغول امداد رسانی می باشند.

خسارات بسیاری بر منازل مسکونی وارد شد و ادامه بارش باران احتمال افزایش بر خسارات موجود را دارد.

با تلاش نیروهای اداره گاز، تاکنون گاز مشترکینی که قطع شده بود وصل شد و با توجه iبه اهمیت لایروبی خیابانها و منازل مردم ماشین آلات مورد نیاز از سوی پروژه های سطح شهرستان اعم از آزاد راه، کمربندی iبه مناطق سیل زده اعزام شدند.

سیل iبه مناطق علویکلا، فقیه آباد، اشکار دشت، خیابان فرهنگ، پالوجده، محوطه کاخ، خیابان کوروش این شهر خسارت وارد ساخته و قسمتی از منازل مسکونی و اثاثیه مردم را از بین برده است.

سیل شدید در چالوس مسئولان چالوسی را بر آن داشت تا از وزیر کشور، استاندار و رئیس ستاد حوادث استان درخواست کمک داشته تا در اسرع وقت نسبت iبه اعزام کمک های اولیه اقدام عاجل نسبت iبه ساماندهی مردم سیل زده صورت گیرد.

سیل نوشهر و چالوس


سیل چالوس تلفات جانی نداشت

بر اساس اعلام مسئولان اداره کل بحران مازندران، سیل شهرستان چالوس، تاکنون تلفات جانی نداشته این در حالی است که مسئولان آبفای نوشهر و چالوس از قطعی آب در بعضی مناطق سیل زده شهرستانهای چالوس و نوشهر خبر می دهند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم از وزیر کشور خواست نسبت iبه اعزام اکیپ ویژه iبه مناطق سیل زده غرب مازندران اقدام کند.

سیل نوشهر و چالوس


تخریب علمک های گاز

با توجه iبه وقوع سیل از شب گذشته و در پی تخریب دیوار تعدادی از منازل، متاسفانه علمک های گاز قطع و یا تخریب شدند.

در پی بروز این مشکل و جلوگیری از انفجار احتمالی گاز ۱۲ هزار مشترک چالوسی از ساعت چهار امداد قطع شد که تا کنون با توجه iبه ترمیم علمک های تخریبی، ۱۰ هزار مشترک گاز دار شدند.

نیروهای اداره گاز در آمادگی کامل قرار دارند و با استقرار در روستاهای بخش مرکزی چالوس در تلاش می باشند تا دو هزار مشترک باقیمانده گاز دار شوند.

سیل نوشهر و چالوس

به گفته مسئولان محلی، قرار است استاندار و تعدادی از مدیران مازندران، صبح سه شنبه جهت بازدید از مناطق سیلزده iبه چالوس مسافرت کنند.

بر اساس آخرین خبرها قرار است، جلسه ستاد بحران استان، ساعت ۱۸ عصر امروز دوشنبه در محل فرمانداری چالوس برگزار شود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.