وضعیت بازار خودرو طی هفته جاری

۲۳خردادماه،

در این هفته خودروهای داخلی شاهد افزایش قیمتها بودند که بیشترین رشد را مگان از آن خود کرد و این در شرایطی است که بازار وارداتی ها روزهای آرام و بی سرو صدایی را سپری کرد.

به گزارش Consbank، به نقل ازممتازنیوز، در این هفته قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی با بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار افزایش یافت و این در حالی است که بازار وارداتی ها با کاهش تقاضا آرام و با ثبات قیمتها سپری شد.

این گزارش حاکیست، در بازار خودروهای داخلی مگان اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی با بیشترین افزایش قیمت، در بازار با بهای ۸۹ میلیون تومان به فروش رسید.

براساس این گزارش، در میان محصولات ایران خودرو پژو ۲۰۶ که هنوز از سوی شورای رقابت قیمتش اعلام نشده، در بازار با افزایش قیمت در تیپ۲ به ۳۸ میلیون تومان و در پژو صندوقدار V20 به ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

خودروی پژو ۲۰۶ صندوقدار V9 و V8 با ثبات قیمت، ۵۲ میلیون تومان و ۴۱ میلیون تومان و تیپ ۵ با بهای ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار فروخته شدند.

دیگر محصولات ایران خودرو پژو ۴۰۵ بنزینی بدون تغییر بها ۲۶ میلیون تومان و دوگانه سوز آن ۲۷ میلیون تومان، پژو پارس سال با رشد قیمت ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند LX ، ۲۴ میلیون تومان ، رانا با قیمت ۳۲ میلیون و تندر ۹۰ مدل E1 و E2با بهای ۳۶ و ۳۳ میلیون تومان در بازار به فروش رسیدند.

برپایه این گزارش، از بین محصولات سایپا پراید در مدل ۱۱۱ و ۱۳۲ با رشد قیمت ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و تیبا ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و اما پراید ۱۳۱ با ثبات بها ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ماکسیما و تیانا با بهای ۱۱۶ و ۱۳۹ میلیون تومان در بازار فروخته شدند.

شایان ذکر است، در هفته جاری خودروهای وارداتی روزهای آرامی را پشت سرگذاشتند و از میان خانواده هیوندا سوناتا با ثبات قیمت ۱۵۶ میلیون تومان، آزرا گرانجور با قیمت ۲۰۲ میلیون تومان، هیوندا I30 با بهای ۱۰۵ میلیون تومان و یاریس هاچ بک ۸۵ میلیون تومان در بازار فروخته شدند.

از بین محصولات شاسی بلند هیوندا یعنیIX55 و IX35 نیز با قیمت ۲۱۵ و ۱۵۶ میلیون تومان و سانتافه ۱۷۵ میلیون تومان در بازار به فروش رسیدند.

در خانواده کیا موتورز، اپتیما با بهای ۱۴۵ میلیون تومان، سراتو ۲۰۰۰ ، ۱۱۵ میلیون تومان و اسپورتیج که از شاسی بلندهای پرطرفدار این برند است با بهای ۱۵۸ میلیون تومان به فروش رسیدند.

گفتنی است، در خانواده تویوتا مدل اوریون با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان و کرولا ۱۱۰ میلیون تومان در بازار معامله شدند.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.