وضعیت شکننده کرونا در بوشهر

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت کووید-۱۹ در استان بوشهر را تشریح کرد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، درباره وضعیت بیماری کرونا در استان بوشهر، گفت: پس از گذر از خیز متوسط بیماری در اسفندماه سال گذشته در این استان، از اوایل خردادماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا به شکل صعودی درآمد و در اواسط تیرماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی افزود: علی‌رغم کاهش نسبی موارد بیماری در مرداد ماه سال جاری نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان بوشهر همچنان ناپایدار بوده و با تغییرات صعودی همراه است. در هفته جاری شاهد افزایش ۳۶ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر هستیم، بروز موارد بستری و فوت در این استان همچنان بالاتر از میزان متوسط کشوری است و وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های استان حساس و شکننده است.

لاری ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتستان، گناوه و عسلویه در این استان وضعیت قرمز دارند و شهرستان‌های دیّر، دیلم و کنگان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

وی درباره بازرسی‌های صورت گرفته، اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری در این استان بیش از ۹۹ هزار مورد بازرسی توسط همکاران بهداشتی از اماکن عمومی و کارگاهی در استان انجام شده است که بیش از ۲۵۰۰ مورد از اماکن مذکور به دلیل عدم رعایت نکات بهداستی به دستگاه قضایی معرفی شدند و تعداد ۷۴۰ واحد متخلف پلمب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: طبق آخرین آمار میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان بوشهر در مراکز عمومی ۸۴ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۷۳ درصد گزارش شده است. بیشترین میزان استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی در استان بوشهر در فرودگاه‌ها و کمترین میران در سواحل و تفریح‌گاه‌ها و معابر عمومی گزارش شده است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده حداکثری از ماسک توسط مردم این استان شاهد خروج شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز باشیم. فراموش نکنیم مهم‌ترین راه برای برون رفت از وضعیت موجود تقویت و تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شستن دست‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.