وعده واگذاری ADSL در ۴ هزار روستا تا پایان سال

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا نیمه اسفند سال ۹۲ در ۱۰۰۰ نقطه روستایی زیر ۲۰ خانوار حداقل یک ارتباط(تلفن عمومی) و در ۵۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد ارتباط، امکان تلفن خانگی با پوشش تلفن همراه، دسترسی به اینترنت و استفاده از فاکس تامین می‌شود.

 
علی اصغر عمیدیان امروز در مراسم افتتاح بهره‌مندی ۷۵۹ روستا از خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فن‌اوری اطلاعات (USO) در سه سال قبل ۴ هزار میلیارد تومان صرف ایجاد ارتباط در مناطق روستایی شده است که این اعتبار از محل ۳ درصد درآمد ناخالص تلفن همراه است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قصد داریم تا پایان سال جاری در ۴ هزار روستا اینترنت پرسرعت (ADSL) واگذار کنیم.
 
وی گفت: هم اکنون ۲۴ هزار و ۲۸۹ روستای زیر ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ روستا فاقد یک ارتباط (تلفن عمومی) می باشند.
 
با اجرای طرح USO در سه سال قبل در ۱۲۰۰ روستا یک ارتباط (تلفن) عمومی واگذار شده است. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار فاقد یک ارتباط (تلفن) عمومی می باشند که براساس اولویت به تدریج یک ارتباط عمومی به آنها واگذار می‌شود.
 
عمیدیان افزود: تا نیمه اسفند سال ۹۲ در ۱۰۰۰ نقطه روستایی زیر ۲۰ خانوار حداقل یک ارتباط(تلفن عمومی) و در ۵۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد ارتباط، امکان تلفن خانگی با پوشش تلفن همراه، دسترسی به اینترنت و استفاده از فاکس تامین می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.