وعده کاهش قیمت لبنیات از سه‌شنبه هفته جاری

دبیر انجمن صنایع لبنی با پیش بینی کاهش قیمت گفت: قیمت لبنیات در جلسه روز سه‌شنبه ستاد تنظیم بازار تعیین می‌شود و با توجه به متعادل شدن قیمت شیر خام، قیمت لبنیات هم کاهش می‌یابد.

 

رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه آیا مصوبات روز سه‌شنبه گذشته خرید شیر از دامدار عملیاتی شده است؟ گفت: قرار بود وزارتخانه‌های کشور، جهاد کشاورزی و صنعت مفاد مصوبات را برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ کنند اما تاکنون چنین ابلاغی دست ما نرسیده است.

 

وی در پاسخ به اینکه لبنیات امروز هم در بازار گران شده است، گفت: کارخانه‌های لبنی تا زمان برگزاری جلسه تعیین قیمت روز سه‌شنبه این هفته مجاز به تغییر قیمت نیستند و بعد از مشخص شدن در جلسه تنظیم بازار برای اجرا به کل کشور ابلاغ خواهد شد.

 

باکری در پاسخ به پیش‌بینی از قیمت لبنیات در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: انتظار می‌رود با توجه به متعادل شدن قیمت شیر خام، قیمت لبنیات در کشور هم کاهش یابد.

 

به گزارش فارس، قبلا کارخانه‌های لبنی با اعلام اینکه شیر خام به قیمت هزار و ۱۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود، آن را توجیهی برای افزایش قیمت لبنیات در بازار می‌دانستند اما سه‌شنبه هفته گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد قیمت شیر خام با بار میکروبی یک میلیون و چربی ۳٫۲ درصد کیلویی ۷۷۰ تومان از سوی دامداران به فروش برسد. این مصوبه در کل کشور لازم‌الاجرا است.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.