وقتی پای «خرس» خسرو معصومی به جلسه مقامات سیاسی باز می‌شود!

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به چین، یکی از ویژگی‌های سفر رامین مهمان‌پرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان به کشور چین این است که در دیدارهای وی با مقامات سیاسی و رسانه‌ای این کشور غالبا از فرهنگ و هنر دو کشور سخن به میان می‌آید و به ویژه طرف‌های چینی سینمای ایران را مورد بحث قرار می‌دهند.

پخش فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های تلویزیونی چین از جمله موضوعاتی است که چینی‌ها بدان علاقه نشان داده و به دنبال عقد قراردادهایی برای خرید این آثار هستند. برپایی هفته‌های فرهنگی مشترک، توجه به هفته‌های فیلم ایران در چین، ساخت فیلم و مستند از ایران، ساخت آثار سینمایی مشترک و … از جمله موضوعاتی است که در این نشست‌ها که تاکنون در شهرهای پکن و شانگهای برگزار شده‌اند، بدانها اشاره می شود.

صبح جمعه ۱۳ مرداد ماه رامین مهمان‌پرست با جیانگ زو شینگ معاون دبیر کل دولت محلی شانگهای دیدار کرد که وی نیز در صحبت‌هایش به مساله سینمای ایران اشاره کرد.

در این دیدار زمانی که مهمان‌پرست موفقیت ورزشکاران چینی در المپیک لندن را که در حال برگزاری است، تبریک گفت و با مزاح گفت: «شما که همه مدال‌ها را درو کردید»، جیانگ زو شینگ نیز گفت: «شما هم در جشنواره فیلم شانگهای همه جایزه‌های ما را درو کردید»

وی همچنین از خسرو معصومی کارگردان سینمای کشورمان نام برده و بیان کرد: ما در جشنواره شانگهای در دانشگاه تربیت مدرس شهرمان یک بخش ویژه به فیلم‌های ایرانی اختصاص دادیم.

خسرو معصومی در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم شانگهای با فیلم «خرس» حضور داشت و توانست جایزه بهترین فیلم را با عنوان جام زرین از آن خود کند.

«خرس» داستان طلبه‌ای است که در جنگ ایران و عراق مفقودالاثر می شود. او در بازگشت به روستایش می‌فهمد زندگی‌اش به دست یک قاچاقچی چوب ملقب به خرس نابود شده است. پرویز پرستویی، مریلا زارعی‌، فرهاد اصلانی‌،‌ علی اوسیوند و ‌ناصر آقایی‌ در این فیلم بازی می‌کنند.

خسرو معصومی سال ۲۰۰۴ نیز با فیلم «رسم عاشق‌کشی» برنده جایزه اصلی جشنواره شانگهای شد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.