وقوع بالغ بر ۱۴ هزار آتش سوزی در جنگل‌های کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

100-364.jpg

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور با اشاره به اینکه طی هفت سال اخیر بالغ بر ۱۴هزار آتش سوزی در جنگل‌های کشور رخ داده است، از برنامه‌ای برای ایجاد ۱۵ پایگاه اطفای حریق جنگل در استانهای مختلف کشور خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، خلیل عابدینی در گردهمایی روابط عمومی منطقه یک منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سمنان، افزود: دومین پایگاه از این تعداد اخیرا در گرگان ایجاد و به بهره برداری رسید.

وی گفت: سال آینده این پایگاه در استانهایی نظیر آذربایجان غربی، فارس و مناطق دیگر ایجاد می گردد.

وی با اشاره به کاهش ۵۳ درصدی وقوع حریق در جنگل‌های کشور، گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۱۴ هزار فقره حریق در جنگل‌های کشور رخ داده است که سطحی بالغ بر ۱۵۰ هزار هکتار را شامل می گردد.

عابدینی، وقوع حریق در جنگل را ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی از جمله عامل انسانی دانست و گفت: با مشارکت و همراهی مردم و اطلاع رسانی مناسب وقوع حریق در جنگل‌ها امسال کاهش خوبی داشته است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اجرای طرحهای بیابانزدایی در کشور نیز اشاره نمود و گفت: تاکنون در سطح هفت میلیون هکتار از ۳۲ میلیون هکتار بیابانهای کشور عملیات بیابانزدایی اجرا شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.