ولایتی: بیانات امروز رهبر انقلاب نقشه راه همه نامزدها باشد

علی اکبر ولایتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، از بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب تقدیر کرد و اظهار داشت: بی شک راه امام راحل به بهترین شکل توسط حضرت آیت الله خامنه ای تداوم یافته و ملت ایران مقتدرتر و عزیزتر از هر زمان دیگری، پرچمدار بیداری اسلامی در منطقه و جهان است.

وی با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری،توکل بر خدا را یکی از محورهای مهم فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و افزود: لازم است این نکته مهم که باید برای خدا حرکت کرد، در همه عرصه ها از جمله انتخابات مد نظر همگان باشد و کارگزاران نظام اسلامی باید این حقیقت را مد نظر داشته باشند که «ان تنصروالله ینصرکم».

وزیر خارجه دوران دفاع مقدس با اشاره به جمله مقام معظم رهبری در مراسم امروز مبنی بر اینکه «امام در مقابله با قدرت های سلطه گر لحظه ای از پا ننشست»، اضافه کرد: باور به خود و باور به خدا در عمل و گفتار امام (ره) به ملت ایران منتقل شد.

ولایتی به مطالعات گسترده خود در عرصه تاریخ معاصر ایران اشاره کرد و افزود: همانطور که رهبر انقلاب به درستی اشاره فرمودند، دشمنان ده‌ها سال است به ملت ایران تلقین کرده بودند که شما نمی توانید کشورتان را اداره کنید، عزت بیابید و تولید علم داشته باشید، این تلقین آنچنان هجمه گسترده‌ای بر ذهن مردم و نخبگان ایرانی وارد کرد که برخی واقعا معتقد بودند ایرانیان نمی توانند با دنیای غرب رقابت کنند، امام راحل با همراهی مردم این بت بزرگ را شکست.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری با تقدیر از حمایت های رهبر انقلاب در سخنرانی امروز از پیشرفت‌های پزشکی کشور گفت: به عنوان مثال، تعداد پیوندهای عضوی که در ایران انجام می شود در بسیاری از کشورهای پیشرفته، یک آمار قابل تحسین محسوب می شود،این پیشرفت، تنها در سایه روحیه خودباوری بود که امام راحل بر کالبد جوانان ایرانی دمید.

وی در عین حال، رسیدن تا نقطه مطلوب را نیازمند همت و تلاش بیشتر دانست و افزود: دولت‌های آینده نقش مهمی در نزدیک شدن کشور به قله های سند چشم انداز بیست ساله دارند و باید ارکان مهم این سند چشم انداز و ویژگی های مهمی که برنامه پنجم توسعه به عنوان مقدمه رسیدن به این قله ذکر کرده، مد نظر دست اندرکاران دولت یازدهم باشد.

ولایتی با تاکید بر اهمیت پیگیری نکات مهمی که توسط مقام معظم رهبری در سخنان امروز بیان شد، تاکیدات ایشان بر موضوع سیاست خارجی را یادآور شد و افزود: موضوعات مهمی چون ایستادگی در مقابل سیاست های مداخله گر و سلطه طلب، برادری با ملت های مسلمان، ارتباط برابر با همه کشورها به جز کشورهایی که تیغ را بر روی ملت ایران کشیدند و دشمنی می کنند، مبارزه با صهیونیسم، مبارزه برای آزادی کشور فلسطین و کمک به مظلومین عالم و ایستادگی در برابر ظالمان از زمانی که عهده دار مسئولیت وزارت خارجه در دوران امام راحل شدم، قرار داشته و اکنون نیز حتما آنها را مد نظر خواهم داشت.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: بنده از نزدیک با اصولی که امام راحل و مقام معظم رهبری در نوشته ها و بیانات خود تاکید کرده اند، اطلاع دارم و خود را موظف به اعلام و پیگیری آنها می دانم و علاوه بر ۱۶ سال حضور در وزارت خارجه،  به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل نیز همه تلاش خود را برای تبیین و اجرای این سیاست ها انجام داده و خواهم داد.

«استقلال در اقتصاد ملی» از دیگر موارد مورد تاکید رهبر انقلاب در سخنرانی امروز بود که ولایتی در تشریح اهمیت آن گفت: بنده در جلسات مختلف شاهد بوده‌ام که مقام معظم رهبری پیگیر این اصل مهم بودند که البته علی رغم کارهای خوب انجام شده، باید برنامه ریزی بهتر و دقیق تری برای آن صورت گیرد و به همین خاطر در برنامه های خود نیز این سرفصل مهم را مورد تاکید جدی قرار داده‌ام.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با لبیک به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر پرهیز از سیاه نمایی و انتقادات غیرمنصفانه گفت: از روز اول حضور در عرصه انتخابات به همه نزدیکان و حامیان تاکید کرده ام که حق تخریب دیگران یا دولت های حال و گذشته را ندارند و خود را نیز مقید به رعایت اخلاق رقابت جوانمردانه و قوانین انتخابات می‌دانم و آنرا مصرانه پیگیری می‌کنم.

ولایتی همچنین با اشاره به ضرورتی که رهبر انقلاب درباره اهمیت فعالیت مناسب در زمینه اقتصاد توسط رییس جمهور آینده مطرح کرده است، گفت: دولت آینده باید از ظرفیت خیل عظیم مردم علاقمند به نظام برای ارتقاء وضع اقتصادی بهره ببرد و بنده نیز به سهم خود برنامه های مفصلی برای این موضوع تدارک دیده ام که انشاء الله در صورت اعتماد مردم به من، آنها را در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن اجرایی خواهم کرد.

نوشته ولایتی: بیانات امروز رهبر انقلاب نقشه راه همه نامزدها باشد اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.