ویکی پدیا به دستگاه پخش ویدئویی مجهز می گردد

۲۱ آبان ،

فاوانیوز: شبکه «دایره المعارف ویکی پدیا» و پایگاه اینترنتی های هم خانواده آن، در صفحات خود سیستم ویدئویی پشتیبانی اچ تی ام ال پنج را قرار داده اند. این سیستم قادر است فایل های ویدئویی با فرمت وب ام را به نمایش درآورد. این کار کمک می کند که کلیپ های حاوی مجوز پخش از طرف یوتیوپ و سایر منابع را در پایگاه اینترنتی ویکی پدیا قرار دهند.

علاوه بر این امکان قراردادن زیرنویس به زبان های مختلف و توضیحات تکمیلی نیز وجود دارد. فایل ویدئویی در صورت اجرا نشدن، می توان به فرمت دیگر درآورد.

به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از صدای روسیه ، پایگاه اینترنتی ویکی پدیا اصرار دارد که کاربران علاقه مند به قرار دادن فایل ویدئویی در پایگاه اینترنتی ها، از فرمت های رایج و حاوی مجوز Creative Commons استفاده کنند. علاوه بر این، محتوای فایل ها نیز مهم می باشد. ویدئو باید از ویژگی آموزشی تحقیقی برخوردار باشد.

هیچ فایل ویدئویی مرتبط با رقص روی یخ یا سگ های اسکیت باز روی این پایگاه اینترنتی قرار نمی گیرد. علاوه بر این به کمک علاقه مندان برای ساخت آرشیوهای حاوی کیفیت بالا در منابع دایره المعارف نیاز است و افراد می توانند به پایگاه اینترنتی videoonwikipedia.com. مراجعه نمایند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.