یک فوریت طرح سازمان پدافند غیر عامل کشور تصویب شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نمایندگان با تصویب یک فوریت طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور موافقت کردند

به گزارش خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳ آبان ماه)  با یک فوریت طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور موافقت کردند.

براین اساس یک فوریت این طرح با ۱۴۹ رای موافق۲۱ رای مخالف و ۸ رای ممتنع به تصویب نمایندگان رسید.

در مقدمه توجیهی این طرح با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا مبنی بر تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به منظور رعایت پدافند غیرعامل در کلیه‌ی مراکز حیاتی و حساس کشور، آمده است که مسئولیت انجام پدافند غیرعامل به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده است.

طراحان این طرح همچنین مقتضیات حاکم بر طرح‌های پدافند غیرعامل، طبقه‌بندی اطلاعات زیرساخت‌ها و تسریع و تسهیل و حمایت قانونی از اقدامات پدافند غیرعامل در ابعاد و موضوعات مختلف را به عنوان ضرورت وجود پشتوانه قانونی تاسیس سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرده‌اند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، سازمان پدافند غیرعامل کشور به منظور افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل انواع تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن در چارچوب سیاست‌های کلی نظام مرتبط با این حوزه و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و تکالیف قانونی مقرر در برنامه‌های توسعه‌ی کشور تشکیل می‌شود و اقدامات لازم را مبذول می‌دارد.

در تبصره ماده واحده این طرح نیز آمده که نحوه اداره سازمان مذکور در چارچوب سیاست‌های ستادکل نیروهای مسلح تعیین خواهد شد و اساسنامه آن به تصویب کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور خواهد رسید.

گفتنی است با تصویب یک فوریت، این طرح به کمیسیون مربوطه (کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس) ارجاع و پس از تصویب جزئیات در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.