پاداش پیمانکاران پارس جنوبی افزایش می‌یابد

IMG_9609.jpg

وزیر نفت از افزایش پاداش پیمانکاران توسعه‌دهنده فازهای میدان گازی پارس جنوبی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رستم قاسمی، وزیر نفت، در نشستی با مسئولان شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از افزایش پاداش شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران خبر داد و گفت: در صورتی که این شرکت بتواند پروژه‌های خود در پارس جنوبی را زودتر از زمان مشخص شده به اتمام برساند، پاداش آن از ماهانه ۵۰ میلیون دلار به ۷۵ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تنها یک یا دو سکوی درحال ساخت برای پارس جنوبی در کشور وجود داشت، گفت:امروز به طور همزمان ۲۵ سکو برای این میدان بزرگ گازی در حال ساخت است که فقط ۱۰ سکوی آن در یارد خرمشهر ساخته می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه ساخت پالایشگاه‌های «فازهای ۳۵ ماهه» رکورددار هستند توضیح داد: با وجود اینکه ۲۷ ماه از قراردادهای ۳۵ ماهه می‌گذرد پیشرفت این فازها بین ۶۰ تا ۶۵ درصد است. این در حالی است که شرکت‌های خارجی توسعه دهنده فازهای توسعه یافته پارس جنوبی در مدت زمان بیشتری به این میزان از پیشرفت دست یافته‌اند.

وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که اولین سکوی فازهای ۳۵ ماهه سال آینده برای نفت بارگیری شود و در صورت تحقق این کار پاداش این شرکت افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، پیش از این وزارت نفت اعلام کرده بود که پیمانکاران توسعه‌دهنده میدان گازی پارس جنوبی در صورت هر ماه تاخیر ۵۰ میلیون دلار جریمه و در صورت تکمیل پروژه پیش از زمان مشخص شده تا ۵۰ میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند.

به گفته قاسمی در صورت انجام چنین کاری ثابت خواهیم کرد ظرف مدت ۳۵ ماه می‌توان کارهای بزرگ را انجام داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.