پارسال مردم از خرید کدام خودروها راضی‌تر بوده‌اند؟

در جدول رده‌بندی رضایت مشتریان از فروش خودروهای کار در نیمه دوم پارسال، خودروسازی عقاب افشان با یک پله صعود مقام اول را به خود اختصاص داده است.
در مقایسه جدول رده‌بندی رضایت مشتریان از فروش خودروهای کار در ایران در شش ماهه اول و دوم سال گذشته جابه‌جایی‌های زیادی در رتبه شرکت‌ها به چشم می‌خورد.
در این مدت خودروسازی عقاب افشان (سازنده اتوبوس‌های بین‌شهری ولوو) با یک پله صعود رتبه اول را در رده‌بندی شش ماهه دوم سال ۱۳۹۰ به خود اختصاص داده است.
این شرکت در شش ماهه اول پارسال دارای ۱۹ نمایندگی، ۰٫۵ درصد سهم بازار و ۶۱۸ امتیاز از مجموع هزار امتیاز رضایت مشتریان و در شش ماهه دوم نیز دارای ۱۹ نمایندگی، ۰٫۵ درصد سهم بازار و ۶۲۶ امتیاز بوده است.
اما شرکت رانیران (سازنده اتوبوس‌های بین‌شهری اسکانیا) در شش ماهه دوم پارسال با ۱۲ نمایندگی، ۰٫۳ درصد سهم بازار و ۶۱۸ امتیاز در رتبه دوم رده‌بندی ایستاده است. این شرکت در رده‌بندی نیمه نخست پارسال شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد مورد بررسی قرار نگرفته بود.
گروه بهمن نیز از رتبه هفتم رده‌بندی شش ماهه اول پارسال به رتبه سوم در شش ماهه دوم پارسال ارتقا یافته است. این شرکت در نیمه نخست پارسال دارای ۱۷۲ نمایندگی، ۸٫۷ درصد سهم بازار و ۵۹۰ امتیاز بوده و در شش ماهه دوم نیز ۱۷۲ نمایندگی، ۱۱٫۴ درصد سهم بازار و ۶۰۱ امتیاز داشته است.
ایران خودرو نیز با یک پله صعود در شش ماهه دوم پارسال مواجه شد و در جایگاه چهارم قرار گرفت. این شرکت در نیمه نخست پارسال ۷۵۸ نمایندگی،۵۱ درصد سهم بازار و ۶۰۸ امتیاز داشته است. این شرکت در نیمه دوم سال نیز ۷۵۸ نمایندگی، ۴۸٫۱ درصد سهم بازار و ۵۹۲ امتیاز کسب کرد.
گروه سایپا / زامیاد اما در رده‌بندی شش ماهه دوم پارسال یک پله سقوط کرده، به‌گونه‌ای که از جایگاه چهارم رده‌بندی شش ماهه اول پارسال به جایگاه پنجم سقوط کرده است.
این گروه در نیمه نخست پارسال ۶۴۲ نمایندگی، ۲۵٫۶ درصد سهم بازار و ۶۰۹ امتیاز کسب کرده که در شش ماهه دوم سال نیز ۶۴۲ نمایندگی، ۲۳٫۹ درصد سهم بازار و ۵۸۷ امتیاز داشته است.
سایپادیزل اما در رده‌بندی شش ماهه دوم پارسال با صعود پنج پله‌ای مواجه شده، به‌گونه‌ای که از رتبه یازدهم رده‌بندی شش ماهه اول پارسال به رتبه ششم شش ماهه دوم سال ارتقا یافته است. این شرکت در شش ماهه اول پارسال ۸۹ نمایندگی، ۳٫۴ درصد سهم بازار و ۵۳۳ امتیاز داشته که در شش ماهه دوم به ۸۹ نمایندگی، ۵٫۷ درصد سهم بازار و ۵۸۶ امتیاز رسیده است.
ماموت دیزل نیز در شش ماهه دوم پارسال یک پله ارتقا داشته، به‌گونه‌ای که از رتبه هشتم به رتبه هفتم رده‌بندی شش ماهه دوم سال ارتقا یافته است. این شرکت در شش ماهه اول پارسال ۱۵ نمایندگی، ۲٫۲ درصد سهم بازار و ۵۸۳ امتیاز داشته که در شش ماهه دوم نیز دارای ۱۵ نمایندگی، ۲٫۲ درصد سهم بازار و ۵۸۴ امتیاز بوده است.
اما ارس خودرو دیزل با سقوط دو پله‌ای مواجه شده و از رتبه ششم رده‌بندی شش ماهه اول پارسال به رتبه هشتم رده‌بندی شش ماه دوم سقوط کرده است. این شرکت در شش ماهه اول پارسال ۴۴ نمایندگی، ۱٫۴ درصد سهم بازار و ۶۰۱ امتیاز داشته و در شش ماه دوم نیز دارای ۴۴ نمایندگی، ۱٫۶ درصد سهم بازار و ۵۶۹ امتیاز بوده است.
اما کاریزان خودرو همچنان در جایگاه نهم در رده‌بندی هر دو شش ماه قرار دارد. این شرکت در شش ماهه اول پارسال ۳۰ نمایندگی، ۰٫۷ درصد سهم بازار و ۵۷۲ امتیاز داشته و در شش ماهه دوم سال نیز ۳۰ نمایندگی، ۱٫۳ درصد سهم بازار و ۵۵۴ نمایندگی داشته است.
ایران خودرو دیزل نیز در هر دو شش ماهه در رتبه دهم رده‌بندی ایستاده است. این شرکت در شش ماهه اول پارسال دارای ۹۲ نمایندگی، ۴٫۴ درصد سهم بازار و ۵۳۸ امتیاز بوده که در شش ماهه دوم سال دارای ۹۲ نمایندگی، ۵ درصد سهم بازار و ۵۱۶ امتیاز بوده است.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.