پارلمان اروپا با ممنوعیت استخراج بیت کوین مخالفت کرد

پارلمان اروپا با ممنوعیت استخراج بیت‌کوین مخالفت کرد.

پارلمان اروپا با ممنوعیت استخراج بیت کوین مخالفت کرد

به گزارش ممتاز نیوز، پارلمان اروپا با یک قانون پیشنهادی که استخراج رمزارزها نظیر بیت‌کوین و اتریوم را در سراسر این اتحادیه ممنوع می کرد، مخالفت کرد.

کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا روز دوشنبه به «حذف این ماده از پیش‌نویس چارچوب پیشنهادی رمزارزها رای داد.»

ماده ممنوعیت بیت‌کوین و اتریوم هفته گذشته به پیش نویس پیشنهادی اضافه شده بود و هدف آن محدود کردن استفاده از ارزهای رمزنگاری شده توسط یک فرآیند محاسباتی موسوم به کار در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بود.

این پیشنهاد ممنوعیت با واکنش شدید حامیان کریپتو، رمزارزها، در سراسر جهان مواجه شده بود.

اشتفان برگر، نماینده پارلمان اروپا و عضو کمیته امور اقتصادی و پولی این پارلمان، اولین بار چنین ماده ای را مخالف قوانین بازار آزاد اتحادیه اروپا خوانده و گفته بود که کشورهای عضو در صورت تصویب چنین قانونی جلوی «نوآوری در تجارت» را می گیرند. وی دوشنبه در صفحه توییتر خود نوشت که « با پذیرش پیشنهاد من، رفع ممنوعیت، کشورهای عضو راه را برای قانون مدار کردن و استفاده از ارزهای دیجیتال آینده‌گرا هموار کردند.»

نگرانی های زیادی در روزهای گذشته درباره ممنوعیت استفاده از بیت کوین در اروپا وجود داشت و بازار رمزارزها را نیز دچار نوسان کرده بود.

طبق طرح اولیه، که از چارچوب قوانین پیشنهادی برای رمز ارزها حذف شد تمامی دارایی‌های دیجیتال، شاخص های مهم رمزارز، موظف می شدند که «حداقل استانداردهای پایداری زیست‌محیطی اتحادیه اروپا» را رعایت کنند.همچنین با توجه به این قانون پیشنهادی تنها ارزهایی اجازه عرضه در بازار صرافی‌های مجاز اروپایی را می داشتند که از مدل مورد تأیید اتحادیه اروپا پیروی می کردند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.