پارچه است که به طراح دستور طراحی می‌دهد/ ویژگی‌های پارچه خوب

۱۱اردیبهشت،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین عنوان شد

یک طراح لباس معتقد است، پارچه مهمترین اصل در طراحی به حساب می‌آید. به طوری که اصلا پارچه است که به طراح دستور طراحی را می‌دهد.

ساناز مسلمی طراح لباس دربارهٔ تاثیر جنس پارچه در طراحی و دوخت به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به نظر من کیفیت پارچه با کیفیت طراحی ارتباط مستقیم دارد. این دو مکمل هم می باشند و در یک تراز و رتبه قرار دارند.

وی ادامه داد: ما برای طراحی یک لباس در وهله اول به پارچه آن نگاه می‌کنیم و آن را از نظر جنس رنگ و طرح برسی می‌کنیم. بعد از آن برش مهم ترین چیز است. این نگاه تخصصی اولیه‌ کار است و طراحی برای یک طراحی موفق باید به این اصول دقت کند.

وی افزود: هیچگاه برای ما پیش نیامده که در انتخاب پارچه به این نکته دقت کنیم که از چه الیافی درست شده و توجه کنیم که بافت آن به پوست بدن آسیب نرساند. زیرا ما هیشه پارچه‌های خوب را برای کار انتخاب می‌کنیم و پارچه خوب به طور ذاتی دارای این فاکتورها هست.

مسلمی ادامه داد: این مصداق عینی همان ضرب‌المثلی است که می‌گوید: گر صد هست نود هم دست ما است. پارچه خوب پارچه ای است که از الیاف طبیعی بافته شده باشد و درصد پلی‌استر در آن کم باشد و یا اصلا نباشد. زمانی که پارچه این ویژگی‌ها را داشته باشد هم هوارسانی درست را به پوست انجام می‌دهد و نه به بدن آسیب می‌رساند.

وی در پایان تصریح کرد: هر پارچه‌ای یک سبک طراحی می‌طلبد و اصلا مهم ترین در طراحی به حساب می‌آید. به طوری که اصلا پارچه است که به طراح دستور طراحی را می‌دهد. البته بسیاری از همکاران ما اصول‌گرا نیستند و بی قائده عمل می‌کنند که خود سبب به وجود آمدن مدل‌های تازه می باشند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.