پارک پردیسان فروشی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر طرح جامع پارک پردیسان از سال ۱۳۵۴ به دلیل کمبود اعتبارات اختصاص یافته از بودجه های عمومی به اجرا درنیامده و سازمان در دوره های مختلف صرفاً به نگهداری و ایجاد تعدادی فضای سبز در آن اکتفا نموده است. در حالیکه هدف نهایی طرح ایجاد یک مرکز جامع تفریحی ، آموزشی و تحقیقاتی با رویکرد آموزش زیست محیطی برای عموم جامعه بوده است.

در این راستا و به منظور استفاده از ظرفیت‌های اصل ۴۴ جذب اعتبارات بخش خصوصی که علاقمند به سرمایه گذاری در این زمینه هستند با هدف حفاظت از منابع زیستی و تقویت اطلاعات محیطی جامعه در دستور کار سازمان قرار گرفته است، به اطلاع عموم مخصوصاً علاقمندان محیط زیست بالاخص شهروندان تهرانی می‌رساند جهت سرمایه گذاری کلیه مراحل قانونی موضوع اعم از بررسی های کارشناسی، قیمت گذاری توسط کارشناس رسمی دادگستری، اخذ مصوبه هیأت دولت، مطابق با آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود طی شده و بزودی از طریق آگهی مزایده عمومی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

آنچه مهم است اینکه نه در دولت نهم تغییر کاربری در پارک پردیسان انجام شده و نه در دولت دهم این اتفاق خواهد افتاد و قرار نیست فروشی انجام شود طرح این موضوع فروش پارک پردیسان تنها فرا فکنی برای عملکرد مدیریت اسبق بر سازمان حفاظت محیط زیست است که در آن زمان حدود ۳۰ هکتار از اراضی پارک پردیسان به سایر ارگان ها و نهادها واگذار شده است و اسناد حاکی از آن است به میزان چندین هکتار به اشخاص حقیقی جهت کاربری های مختلف واگذار شد که خوشبختانه اقدام عملی صورت نگرفت.

طرح جامعی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده و پس از آن تکمیل شده است به عنوان طرحی است که در حال حاضر نیز سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی شدن آن را دنبال می کند.

در این طرح جامع قرار است اقلیم های سراسر ایران در پارک پردیسان بازسازی شود به طوری که هرکس آن را مشاهده می کند مانند آن باشد که اقلیم ایران را دیده است، در اجرای این طرح جامع از سرمایه گذاران بخش غیردولتی نیز فراخوان خواهد شد تا همکاری آنها برای اجرای این طرح صرفاً زیست محیطی جلب شود.

سازمان حفاظت محیط زیست یادآوری کرده‌است: این سازمان بدون توجه به برخوردهای شخصی ، سلیقه ای و جناحی و با تشکر از فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نسبت به پشتیبانی طرح سرمایه گذاری در پارک پردیسان ، در انجام وظایف و مسئولیت های خود با استفاده از تمام ظرفیت های موجود مصمم بوده و اهتمام کامل خود را در جهت اجرایی نمودن طرح جامع زیست محیطی در پارک پردیسان بکار خواهد بست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.