پاسخ بهمنی به ابهامات پرداخت تسهیلات به صنعت خودرو

رئیس کل بانک مرکزی در مورد پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو گفت:ما از ایران خودرو تضیمن‌هایی خواسته بودیم که قرار بوده سهامشان را به وثیقه گذاشته و تسهیلاتشان را دریافت کنند و این موضوع را هم ابلاغ کردیم.
محمود بهمنی ـ رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که به گفته عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران شرط بانک مرکزی برای بازپرداخت شش ماهه این تسهیلات با شرایط فعلی محیط کسب و کار تناسبی ندارد، در شرایط طبیعی نیز مدت زمان بازپرداخت تسهیلات صنعت خودرو دو تا سه سال است، گفت:ما مصوب کردیم شش ماهه، ولی آن‌ها می‌توانستند این مدت زمان را تجدید کنند.
چندی پیش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران خواستار اصلاح بخشنامه بانک مرکزی در زمینه پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو برای جلوگیری از افت بیشتر تولید این محصول شد.
فرهاد به‌نیا  گفته بود:با وجود آنکه شورای پول و اعتبار پرداخت هزار میلیارد از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات صنعت خودرو را پذیرفته، اما بانک مرکزی با بخشنامه جدید خود زمینه پرداخت این تسهیلات را از بین برده است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد:این تسهیلات در صورت پرداخت صرف تسویه بخشی از مطالبات قطعه‌سازان خواهد شد و پس از آن قطعه‌سازان نسبت به خرید مواد اولیه و تولید قطعه اقدام و آن را تحویل خودروساز خواهند داد و خودروساز نیز از این قطعات برای تولید خودرو و فروش آن به مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند که البته طی شدن این روند به حداقل یک سال زمان نیاز دارد.
وی افزود: بدیهی است که در این شرایط خودروساز نمی‌تواند تسهیلات دریافتی را ظرف شش ماه تسویه کند.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.