پاسخ های باهنر به پرسش هایی درباره اصولگرایان نامزد ریاست جمهوری، حزب جامع اصولگرایی و…

به گزارش خبرآنلاین محمد‌رضا باهنر در آستانه روز خبرنگار در نشست خبری درباره فعالیت های اصولگرایان برای ورود به رقابت های ریاست جمهوری یازدهم گفت: تاکنون در مورد مصداق‌ها بحث صورت نگرفته است هرچند افرادی به صورت انفرادی وارد شدند اما واقعیت این است که مصداق‌ها هنوز مشخص نشده است.

وی در پاسخ به خبرآنلاین درباره احتمال در نظر گرفتن ساختاری برای انتخابات ریاست جمهوری به منظور جلوگیری از تشتت آرا با توجه به اینکه در بین اصولگرایان احتمالاً کاندیدا‌های متعددی وجود داشته باشند اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری تاکنون ساختاری تدوین نشده کما‌اینکه این انتخابات با انتخابات مجلس و شورا متفاوت است زیرا افراد در نهایت بر روی یک نفر اجماع می‌کنند به نظر می‌رسد که در فرصت مناسب بهتر بتوان در مورد این ساختار اظهار‌نظر کرد.

نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به سئوال خبر‌آنلاین مبنی بر اینکه چه زمانی قانون انتخابات می‌خواهد اصلاح‌شود زیرا همیشه یک نگرانی وجود دارد یک روز گفته می‌شود که دولت تازه کار خود را شروع کرده و زمان دیگر عنوان می‌شود که الان فرصت نیست، گفت: به نظر من قانون انتخابات خیلی زیاد هم اصلاح شده اما بعید می‌دانم که به این انتخابات برسد.

باهنر در مورد اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: طرح اصلاح قانون انتخابات در حال حاضر در اختیار مجمع قرار گرفته و بعید است به این انتخابات برسد زیرا پس از اینکه مجمع این سیاست‌ها را تصویب کند باید خدمت مقام معظم رهبری بدهد و در نهایت این سیاست‌ها توسط ایشان ابلاغ شود که این مساله در طی ۵ و ۶ ماه آینده به نتیجه نخواهد رسید.

نایب‌رئیس مجلس در مورد تشبیه جریان انحرافی به خوارج گفت: ما در بحث جریان انحرافی کسی را در مجلس پیدا نکردیم که به این جریان نزدیکی داشته باشد کما‌اینکه هر کسی که با این جریان نزدیکی فکری و نه عاطفی دارد باید خود پاسخگو باشد.
باهنر در مورد احتمال ائتلاف بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان گفت: اصلاح‌طلبی و اصولگرایایی در کشور ما طیف وسیعی را تشکیل می‌دهند هرچند اصلاح‌طلبان باید تعریف جامع و مانعی را در مورد اصلاح‌طلبی انجام دهند.
وی در مورد کاندیدا‌های اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری اظهار‌داشت تمام کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان کاندیدا می‌شوند باید مرز خود و دوری و نزدیکی خود با فتنه را مشخص کنند. 

باهنر در مورد تشکیل کمیته‌ای در جامعه روحانیت مبارز برای ایجاد وحدت بین اصولگرایان اظهار داشت: من از اعضای آن خبر ندارم اما از زبان آقای تقوی این را شنیده‌ام که برای ریاست جمهوری آنها تلاش‌هایی را شروع کرده‌اند این تلاش قابل تقدیر است تا اینکه تمام اصولگرایان دور هم جمع شوند.
نایب‌رئیس مجلس در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره تلاش برای مخدومه شدن پرونده بیمه ایران به دلیل ارتباط صمیمانه با آقای رحیمی اظهار داشت: ما با همه رابطه دوستی داریم کما‌اینکه من با آقای احمدی‌نژاد ۲۰ سال همکار بودم اما من همیشه تلاش کردم که اصول قانونی پایمال روابط دوستانه نشود. رابطه من با آقای رحیمی و آقای ثمره هاشمی به هیچ عنوان قابل تردید نیست اما این مانع نمی‌شود که برخی از تخلفات مورد رسیدگی قرار بگیرد. در مورد پرونده آقای رحیمی نه ما تمایلی به انجام این کار داریم نه قدرت انجام آن را داریم.
محمد‌رضا باهنر در پاسخ به سئوالی درباره تشکیل ساختار و سازمانی برای ایجاد وحدت بین اصولگرایان گفت: در انتخابات مجلس بخشی از اصولگرایان به پایداری و بخش دیگر به جبهه متحد تقسیم شده‌اند به نظر می‌رسد که این گفتمان تا انتخابات ریاست جمهوری باقی بماند.
دبیر‌کل جامع اسلامی مهندسین در مورد نحوه ورود به انتخابات شوراها توسط جامعه اسلامی مهندسین نیز گفت: انتخابات شورا با سایر انتخابات متفاوت است به گونه‌ای که بیشتر کار‌آمدی در آن ملاک قرار می‌گیرد به همین دلیل جریان‌های سیاسی صرفاً نمی‌توانند امور شهر را بدون کار‌آمدی در دست بگیرند.
باهنر در مورد تشکیل فراکسیون نظام پارلمانی در مجلس گفت: مقام معظم رهبری در آن مقطع زمانی در مورد اصلاح ساختار سیاسی مثالی را زدند که این تفسیر صورت گرفت که شاید مقصود این است که نظام باید تغییر کند در حال حاضر نیز چنین فراکسیونی تشکیل شده است و می‌خواهد بر روی این مساله کار کند.
نایب‌رئیس مجلس در مورد میزان همدلی با دولت گفت: ما همیشه در همدلی پیش‌قدم شده‌ایم مشروط بر اینکه دولت وظایف خود را انجام دهد این حرف دولت از نظر ما غیر قابل پذیرش و مسموم است که من این قانون را قبول ندارم و انجام نمی‌دهم. در حال حاضر با توجه به اتفاقاتی که در عرصه اقتصاد رخ داده است کمیته‌ای برای همکاری بیشتر با دولت تشکیل شده تا مشکلات حل شود گرچه بخشی از مشکلات به تحریم برمی‌گردد اما اینکه همه را گردن تحریم بیندازیم غیر‌منصفانه است.
دبیر‌کل جامع اسلامی مهندسین در مورد آسیب‌‌های پیش‌روی اصولگرایان گفت: یک گفتمان پایداری و گفتمان دیگر اعتدال که همانا جذبه حد‌اکثری و دافع حداقلی می‌باشد. نگرانی ما این است که تمام رقبا تبدیل به این دو گفتمان شوند.
باهنر در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره سخنان ریئس جمهور در جمع دانشجویان که به نقل از احمدی نژاد گفت «اگر می‌خواستیم می‌توانستیم نمایندگان را با قیمت کمتر بخریم» اظهار داشت: این سخنان جای گلایه جدی دارد که با یک نهاد قدرتمند برخورد سبکی شود و ما از این مساله متاسف هستیم.
وی در پاسخ به خبرنگاری درباره مساله مرتضوی گفت: قانون باید محور قرار بگیرد و درست نیست که نهاد‌های حکومت نادیده گرفته شود و بگویید دادگاه صلاحیت رسیدگی به این مساله را ندارد. از نظر ما رئیس‌جمهور باید ضمن اجرای قانون در برابر قانون نیز تسلیم باشد.
نایب‌رئیس مجلس در مورد حزبی شدن فعالیت سیاسی گفت: وجود دو حزب یا چند حزب در کشور یک ضرورت است تا مردم بتوانند انتخابات درستی داشته باشند. تلاش من این است تا حزب جامع اصولگرایی را راه‌اندازی کنم هرچند باید فضای پذیرش آن نیز وجود داشته باشند.
باهنر در مورد تمایل به فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: مجلس نهم اصلاح‌طلب کم دارد و در این میان عده‌ای مستقل نیز وجود دارند اما ما متوجه شدیم که آن مستقل‌ها نیز اصولگرا هستند فارغ از این در مجلس طرفداران جبهه متحد بسیار زیاد هستند که همه آنها در قالب فراکسیون رهروان ولایت جمع شده‌اند.

باهنر در مورد عضویت در فراکسیون رهروان ولایت اظهار داشت: من و آقای لاریجانی هرگز فرمی را پر نکرده‌ایم اما دوستان لطف داشته‌ و همواره ما را دعوت می‌کنند اگر قرار باشد دوری و نزدیکی خود را با فراکسیون‌های مجلس اعلام کنیم قطعاً به فراکسیون رهروان ولایت از همه نزدیک‌تر هستیم.
وی در مورد تغییر سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری ساختارش عوض نشده و اعضای آن توسط تشکل‌های کل تعیین می‌شود به گونه‌ای که دبیران کل اعضای جبهه کنار هم قرار گرفته و اعضای جبهه پیروان را تشکیل می‌دهند در جبهه پیروان آقای سجادی در حال حاضر سخنگو هستند که اگر ایشان تصمیم بگیرند که دیگر سخنگو نباشند این مساله مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.