پاسخ هر کشور متجاوز به حریم آب‌های ایران را می‌دهیم/ گشت‌زنی ناوگروه‌های نیروی دریایی در ۳۰۰۰ کیلومتری ایران

فروردین ۱۴۰۳

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به گشت‌زنی ناوگروه‌های این نیرو در سه هزار کیلومتر دورتر از مرزهای ایران گفت: ناوگروه‌های ارتش ایران اکنون در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب در حال گشت‌زنی می باشند.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار “حبیب‌الله سیاری” در جمع کارکنان مجموعه آموزشی امیر سرلشکر شهید “نامجو” در حسن‌رود، با اشاره به اهمیت برقراری امنیت در عرصه دریاهای آزاد، ایران را امن‌ترین کشور منطقه دانست و اظهار داشت: پاسخ هر کشور متجاوز به حریم آب‌های ایران را می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امنیت در مرزهای زمینی و هوایی ایران برقرار است، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراتر از مرزهای دریایی حضور دارد.

امیر”سیاری” تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار برقراری امنیت ناوگان تجاری ایران در آب‌های بین‌المللی را به عهده دارد.

وی انتهای مرزها را ابتدای فعالیت نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرد و گفت: دزدان دریایی در چند روز قبل به یکی از بزرگ‌ترین نفتکش‌های ایران حمله کردند و با مقابله نیروی دریایی ارتش مواجه شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به گشت‌زنی ناوگروه‌های این نیرو در سه هزار کیلومتر دورتر از مرزهای ایران افزود: ناوگروه‌های ارتش ایران اکنون در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب در حال گشت‌زنی می باشند.
 
امیر”سیاری” با تأکید بر ضرورت ارتقای علم و دانش کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خدمت کردن در عرصه دریا در شرایط جوی نامناسب توان جسمی بالا می‌خواهد و باید به پرورش جسمی کارکنان توجه شود.
 
وی معرفت دینی برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی را مهم دانست و تصریح کرد: توجه به معنویت و حفظ ارزش‌ها محور اصلی و آمادگی رزمندگی کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای کشور عزت و افتخار آفریدند.
 
وی با بیان اینکه حفظ خطوط مواصلاتی ایران در دریا را از وظایف نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس بود، افزود: نیروی دریایی ارتش وظیفه پشتیبانی از ناوگان تجاری و نفتکش‌های ایران در دوران دفاع مقدس را بر عهده داشت.
 
امیر”سیاری” حفظ خطوط مواصلاتی کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های آزاد را از وظایف این نیرو دانست و  اظهار داشت: ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از ناوگان تجاری کشور در آب‌های بین‌المللی پشتیبانی می‌کنند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش، این نیرو را ادامه دهنده راه شهدا خواند و خاطر نشان کرد: خدمت در نیروهای مسلح و دفاع از مرزهای آبی کشور افتخاری برای کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.