پاکسازی حافظه مرورگر

۰۳م آذر ،

عبارت های جستجو شده در موتورهای جستجو همچون گوگل، اطلاعات وارد شده در فرم های ثبت نام آنلاین و… از جمله مواردی است که مرورگرها بخوبی می توانند آنها را به خاطر بسپارند تا در صورت لزوم بتوانید بدون نیاز به تایپ مجدد از آنها استفاده کنید.
این قابلیت در موارد بسیاری برای کاربران سودمند است و سبب صرفه جویی در وقت آنها می گردد؛ اما در مواردی نیز فعال بودن این قابلیت و به خاطر آوردن بعضی چیزها برای کاربران دردسرساز می گردد و امنیت و حریم خصوصی آنها را به خطر می اندازد. اگر شما هم فعال بودن این قابلیت را با نقض حریم خصوصی خود برابر می دانید و قصد دارید حافظه مرورگر را از اطلاعات ذخیره شده در آن پاک کنید، می توانید در نسخه های تازه مرورگر اینترنت اکسپلورر طبق مراحل زیر عمل کنید:

نسخه ۸ و ۹
۱ در اینترنت اکسپلورر ۸ به منوی Tools بروید (در اینترنت اکسپلورر ۹ باید روی آیکونی که به شکل یک چرخ دنده کوچک است کلیک کنید)
۲ از منوی به نمایش درآمده گزینه Internet Options را انتخاب کنید.
۳ به تب Content بروید.
۴ در بخش AutoComplete، روی گزینه Settings کلیک کنید.
۵ در پنجره به نمایش درآمده می توانید با توجه به نیاز خود، گزینه های مختلف را فعال و غیرفعال کنید. همچنین با انتخاب گزینه Delete AutoComplete history و انتخاب موارد موردنظر (Form data) برای پاکسازی می توانید نسبت به حذف اطلاعات ذخیره شده در حافظه مرورگر اقدام کنید.

روزنامه جام جم

ممتازنیوز – کامپیوتر
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.