پاکسازی در حلب، وضعیت اضطراری در ترکیه

جهان > خاورمیانه– گروه بین‌الملل:
همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها در حلب و درحالی‌که ارتش سوریه منطقه‌ به منطقه درحال پاکسازی حلب از شورشیان مسلح است، در ترکیه مذاکراتی میان مقامات آمریکا و ترکیه برای بررسی طرح اضطراری درباره سوریه برگزار شد.

همزمان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور قصد مداخله نظامی در سوریه را ندارد. با این حال نشستی در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور دیپلمات‌ها، نظامیان و کارکنان سرویس‌های مخفی آمریکا و ترکیه برای نخستین بار در آنکارا، برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، هدف از این گردهمایی رایزنی برسر یک طرح اضطراری است که باید برای دخالت نظامی احتمالی مشترک در سوریه تهیه شود.

همزمانی این نشست با پیروزی‌های ارتش سوریه در حلب، نشان از هراس حامیان خارجی مخالفان مسلح سوریه از روند تحولات هفته‌های آینده این کشور دارد. در همین حال وزیر دفاع فرانسه با تأکید بر اینکه ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز تمامی آسمان سوریه به جنگ خواهد انجامید، از جامعه بین‌المللی خواست تا درخصوص ایجاد منطقه پرواز‌ممنوع بر فراز بخشی از آسمان سوریه به‌طور جدی فکر کند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، در گزارشی دیپلماتیک که در آمریکا درباره تحولات سوریه منتشر شده، خبری وجود دارد که به حضور سیستماتیک القاعده در سوریه ماهیتی تازه می‌بخشد. براساس این گزارش برادر ایمن‌الظواهری رهبر القاعده برای سازماندهی فعالیت گروه‌های جهادی به سوریه رفته‌است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.