پایان بازسازی خانه‌های زلزله‌ دیده آذربایجان شرقی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پایان کار بازسازی کلیه واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در زلزله آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: بازسازی واحدهای آسیب دیده و تخریب شده آذربایجان شرقی به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به گذشت یکسال از زلزله آذربایجان شرقی اظهار کرد: در فاز اول ۹۵۰۰ واحد تخریب شده بازسازی و آماده سکونت شد که به زلزله‌زدگان تحویل داده شده است.

وی افزود: از اواخر سال قبل و در فاز دوم بازسازی نیز واحدهای آسیب دیده بازسازی‌ و تحویل داده شد.

به گفته مهدیان در حال حاضر ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی و حدود ۴۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده شهری بازسازی شده‌اند که بازسازی خانه‌های روستایی مستقیما زیر نظر بنیاد مسکن انقلاب بود و ساخت خانه‌های شهری توسط بنیاد و در بعضی موارد تحت نظر مردم انجام شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: قرار بود فاز دوم بازسازی واحدها تا نیمه اول امسال تمام شود که این امر محقق شد و اکنون کلیه خانه‌های آسیب دیده آذربایجان شرقی بازسازی شده و در حد سکونت می باشند.

وی دربارهٔ اینکه بعضی زلزله‌زدگان همچنان در کانکس‌ها مستقر می باشند، گفت: بنیاد مسکن خانه‌ها را تا مرحله گچ‌کاری و کاشی‌کاری تحویل مردم داده است و ممکن است بعضی همچنان از کانکس‌ها به عنوان انباری و نگه‌داشتن وسایل استفاده کنند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.