پایان رایزنی سه‌جانبه مذاکره‌کنندگان ایرانی با اشمید و برنز

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در ادامه رایزنی‌ها در وین درباره نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای، نشست سه جانبه با حضور معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و قائم مقام وزیر خارجه آمریکا پایان یافت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رایزنی سه جانبه “سیدعباس عراقچی” و “مجید تخت روانچی” با “هلگا اشمیذ”  معاونان ظریف و اشتون برگزار و همچنین رایزنی با “ویلیام برنز” که از ساعت  ۱۷ به وقت وین از سر گرفته شده بود لحظاتی پیش پایان یافت.

گفتنی است هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در روز چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ به وقت وین وارد پایتخت اتریش شد و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ساعت ۱۴:۳۰ به وقت وین با نمایندگان روسیه و چین در گروه ۱+۵ در محل اقامتش دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از آن ظریف و اشتون در محل هتل پله کوبورگ به رایزنی پرداختند که حدود یک ساعت به طول انجامید و پس از آن نشست سه جانبه ظریف، اشتون و برنز برگزار شد.

نشست افتتاحیه ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ به ریاست “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه ایران و “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز پنج‌شنبه آغاز شد و پس از آن رایزنی دو جانبه هیئت‌های ایرانی و آمریکایی در سطح معاونین برگزار شد.

“سید عباس عراقچی” با “ویلیام برنز” معاون وزیر خارجه آمریکا در جهت ادامه گفتگوها در رابطه با نگارش توافق جامع ایران و ۵+۱، دیدار کرد همچنین رایزنی هفت ساعت و نیمه “عراقچی” و “مجید تخت روانچی” معاونان وزیر امور خارجه ایران و “هلگا اشمیت” معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای که بعدازظهر جمعه به وقت محلی در هتل پله کوبورگ محل اقامت روسای هیأت‌های ایران و ۱+۵ آغاز برگزار شد، پایان یافت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.