پایان صدرنشینی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» / «میراث بورن» پرفروش‌ترین فیلم هفته شد + عکس و جدول

به گزارش خبرآنلاین، «میراث بورن» با بازی جرمی رنر در هفته اول نمایش ۴۰٫۳ میلیون دلار فروخت و در رده اول جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و آمریکا قرار گرفت.
 

کمدی سیاسی «فعالیت انتخاباتی» با بازی ویل فرل و زاک گالیفیاناکیس هم در اولین هفته اکران ۲۷٫۴ میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم قرار گرفت.
 

این دو فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را به رده سوم فرستادند. این بلاک‌باستر ابرقهرمانی ۱۹٫۵ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به ۳۹۰٫۱ میلیون دلار رساند.
 

کمدی درام «جای امیدواری هست» (Hope Springs) با بازی مریل استریپ و تامی لی جونز به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده اکران شده، با ۱۵٫۶ میلیون دلار فیلم چهارم شد.
 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» برای سه هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم ایالات متحده و کانادا بود. در نیمه‌شب افتتاحیه این فیلم یک مرد مسلح در یک سالن سینما در کلورادو ۱۲ نفر را کشت و ۵۸ نفر را زخمی کرد و این مسئله کمی روی فروش سومین و آخرین فیلم سه‌گانه کریستوفر نولان تاثیر گذاشت.


جرمی رنر (چپ) و ادوارد نورتن در صحنه‌ای از فیلم «میراث بورن»
 

جرمی رنر در «میراث بورن» که چهارمین فیلم مجموعه سینمایی «بورن» است، نقش آرون کراس ماموری را بازی می‌کند که گذشته خودش را فراموش کرده است.

قهرمان سه فیلم قبلی، جیسن بورن مامور سابق سیا بود که مت دیمن نقش او را بازی کرد. شرکت یونیورسال علاقه داشت پس از موفقیت «اولتیماتم بورن» فیلم قبلی «بورن»، پل گرین‌گراس کارگردان و دیمن را راضی کند در قسمت چهارم نیز حضور داشته باشند، اما این دو موافقت نکردند.

«میراث بورن» را تونی گیلوری کارگردانی کرده که فیلمنامه‌نویس سه فیلم دیگر بود. «میراث بورن» پس از ویرانی سازمان «ترداستون» شروع می‌شود، زمانی که سازمانی مخوف‌تر ظاهر می‌شود و کراس اولین هدف اصلی آن‌هاست که باید از صحنه محو شود.

ادوارد نورتن شخصیت منفی فیلم است و ریچل وایس نقش یک دانشمند را بازی می‌کند. آلبرت فینی، جون آلن، دیوید استراترن، اسکات گلن، استیسی کیچ و اسکار آیزاک دیگر بازیگران «میراث بورن» هستند.
 

فروش هفته اول «میراث بورن» بسیار کمتر از «اولتیماتوم بورن» آخرین فیلم «بورن» با بازی دیمن بود. «اولتیماتوم بورن» سال ۲۰۰۷ در اولین هفته اکران ۶۹٫۳ میلیون دلار به دست آورد. با این حال، فیلم جدید «بورن» شروعی قوی داشت و انتظار می‌رود این مجموعه سینمایی با بازی رنر ادامه پیدا کند.

«فعالیت انتخاباتی» به کارگردانی جی روچ درباره دو تاجر فاسد با بازی جان لیتگو و دان آیکروید است که فرصت را غنیمت می‌شمارند و برای حفظ نفوذ خود در منطقه ۱۴ کارولینای شمالی می‌کوشند کام برادی (فرل) را که چهار دوره نماینده این منطقه در کنگره بوده و اکنون برای پنجمین بار نامزد شده کنار بزنند و رقیب او را به کنگره بفرستند. مرد مورد نظر آن‌‌ها مارتی هاگینز (گالیفیاناکیس) رئیس مرکز گردشگری این منطقه است.


ویل فرل (چپ) و زاک گالیفیاناکیس در فیلم «فعالیت انتخاباتی»
  

«جای امیدواری هست» به کارگردانی دیوید فرانکل درباره یک زوج میانسال با بازی استریپ و جونز است که پس از ۳۰ سال ازدواج برای بهبود رابطه خود در جلسات مشاوره شرکت می‌کنند. استیو کارل دیگر بازیگر اصلی این فیلم است. فرانکل کارگردان فیلم‌هایی چون «شیطان پرادا می‌پوشد»، «مارلی و من» و «سال مهم» است.
 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در آستانه فروش ۴۰۰ میلیون دلاری در بازار آمریکای شمالی است و به زودی دومین فیلم استودیو برادران وارنر می‌شود که به این میزان فروش دست پیدا کرده است. اولین فیلم «شوالیه تاریکی» قسمت قبلی سه‌گانه بتمن است که سال ۲۰۰۸ اکران شد و در نهایت ۵۳۳٫۳ میلیون دلار در این سطح فروخت.
 

فروش «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» فعلا ۱۲ درصد کمتر از «شوالیه تاریکی» است که در چهار هفته اول نمایش در آمریکای شمالی ۴۴۱٫۶ میلیون دلار به دست آورده بود.
 

از سوی دیگر، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در سطح بین‌المللی محبوب‌تر از فیلم قبلی است. این فیلم تاکنون ۴۴۵٫۳ میلیون دلار در این سطح فروخته و مجموع فروش جهانی خود را با حساب بازار آمریکای شمالی به ۸۳۵ میلیون دلار رسانده است. «شوالیه تاریکی» در سطح بین‌المللی ۴۶۸ میلیون دلار فروخت. 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۱۰ تا ۱۲ اوت)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«میراث بورن»

۴۰٫۳

۳۷۴۵

۱۰٫۷۵۲

۴۰٫۲

۱۲۵

۱

۲

«فعالیت انتخاباتی»

۲۷٫۴

۳۲۰۵

۸٫۵۶۲

۲۷٫۴

۱

۳

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»

۱۹٫۵

۳۶۹۰

۵٫۲۹۵

۳۹۰٫۱

۲۵۰

۴

۴

«جای امیدواری هست»

۱۵٫۶

۲۳۶۱

۶٫۶۰۷

۲۰٫۱

۱

۵

«خاطرات یک بچه ریقو: روزهای نحس»

۸٫۲

۳۳۹۸

۲٫۴۱۳

۳۰٫۵

۲۲

۲

۶

«یادآوری کامل»

۸٫۱

۳۶۰۱

۲٫۲۴۹

۴۴٫۲

۱۲۵

۲

۷

«عصر یخ: رانش قاره‌ای»

۶٫۷

۳۱۰۲

۲٫۱۷۶

۱۴۴٫۱

۵

۸

«تد»

۳٫۲

۲۲۰۸

۱٫۴۹۰

۲۰۹٫۹

۵۰

۷

۹

«Step Up Revolution»

۲٫۸

۱۸۹۸

۱٫۵۰۲

۳۰٫۲

۳۳

۳

۱۰

«اسپایدرمن شگفت‌انگیز»

۲٫۲

۱۵۸۵

۱٫۳۸۸

۲۵۵٫۵

۲۳۰

۶

اسوشیتدپرس / ۱۲ اوت / ترجمه: علی افتخاری۵۸۵۸
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.