پایان مرمت بازار تاریخی اهر

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

بازار تاریخی اهر که به دلیل وقوع زلزله آسیب دیده بود به طور کامل مرمت شد.

تراب محمد رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: بازار تاریخی اهر که به دلیل وقوع زلزله ۴۰ درصد آن تخریب و آسیب دیده بود به طور کامل با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی شد.
وی افزود: این بازار در مدت دو ماه و در کوتاهترین زمان مرمت شد و تا پایان مهر با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دوباره به بهره برداری می رسد.

* کلنگ منطقه نمونه گردشگری جزیره اسلامی زده می شود

محمدی تصریح کرد: جزیره اسلامی بزرگترین جزیره مسکونی دریاچه ارومیه بوده و در شرق دریاچه ارومیه قرار دارد که به زودی به عنوان منطقه نمونه گردشگری کلنگ آن به زمین زده می شود .
رئیس سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی ، بیان کرد: این منطقه نمونه گردشگری به مساحت ۳۰۰ هکتار بوده و هم اکنون سرمایه گذار آن مشخص شده است .
محمدی از پایان مرمت ۲۰ مسجد تاریخی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و تصریح کرد: همزمان با آغاز به کار درباره بازار اهر از پروژه های مرمتی ۲۰ مسجد تاریخی استان ۳۰۰ هکتار بوده و هم اکنون سرمایه گذار آن مشخص شده است محمدی از پایان مرمت ۲۰ مسجد تاریخی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و تصریح کرد: همزمان با آغاز به کار دوباره بازار اهر از پروژه های مرمتی ۲۰ نسخه تاریخی استان آذربایجان شرقی نیز رونمایی می شود./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.