پایان کرونا نامعلوم است/ مردم حفاظت فردی را تمرین کردند

ایسنا/گیلان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پایان کرونا را نامعلوم دانست و گفت: مردم طی دو ماه اخیر حفاظت فردی را تمرین کرده اند و اکنون آمادگی دارند همچنان به رعایت این نکات پایبند باشند.

دکتر محمدرضا نقی پور در گفت وگو با ایسنا، فاصله گذاری هوشمند را به معنی پایان کرونا ندانست و اظهار کرد: اگرچه توانستیم یک موج افسارگسیخته ای از این بیماری را از سر بگذرانیم، اما کماکان در بستر اپیدمی کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نفر از هم استانی های ما به علت عفونت های حاد تنفسی در بیمارستان ها بستری هستند، تصریح کرد: روزانه ۷۰ بیمار جدید بستری می شود؛ البته به نسبت ورودی بیمارستان ها، ترخیصی نیز داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان جامعه را همچنان درگیر کرونا دانست و عنوان کرد: اگر قرنطینه و حفاظت فردی را جدی نگیریم و تصور کنیم کرونا تمام شده، مجددا گرفتار خواهیم شد، زیرا تجارب تاریخی در اپیدمی ها نشان می دهد که ویروس های تنفسی قابلیت بازگشت دارند و می توانند موج دوم ایجاد کنند.

نقی پور، فاصله گذاری هوشمند را ادامه فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی دانست و خاطرنشان کرد: مردم از ابتدای اسفند تاکنون حفاظت فردی را انجام می دهد و به توصیه های بهداشتی از جمله ماندن در خانه و شست و شوی دست ها با آب و صابون و استفاده از ماسک و دستکش و… عمل می کنند.

وی پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری و رعایت فاصله دو متری را مورد تاکید فاصله گذاری فیزیکی دانست و اضافه کرد: مردم طی دو ماه اخیر حفاظت فردی را تمرین کرده اند و اکنون آمادگی دارند همچنان به رعایت این نکات پایبند باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پایان کرونا را نامعلوم دانست و یادآور شد: بخشی از مردم باید فعالیت های اقتصادی خود را از سر بگیرند لذا مشاغل و صنوف را به دو دسته کم خطر و پرخطر تقسیم کردیم، اما کلیه توصیه های بهداشتی از جمله قرنطینه خانگی تا مهار کامل اپیدمی برقرار است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.