پخش مستند ˝مجسمه‌های تهران˝ از برنامه فانوس

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

مستند ˝مجسمه‌های تهران˝ ساخته بهمن کیارستمی از تولیدات موسسه تصویر شهر در برنامه فانوس شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ممتاز نیوز؛ برنامه “فانوس” شبکه مستند سیما، فردا سه‌شنبه‌ ۷ آبان‌ماه، ساعت۲۳ مستند “مجسمه‌های تهران” با کارگردانی بهمن کیارستمی را از مجموعه مستند “تهران از نگاه هنر” روی آنتن می‌فرستد.

مستند “مجسمه‌های تهران” ۶۱ دقیقه‌ای به کارگردانی بهمن کیارستمی به مرور تاریخ مجسمه‌سازی و تاریخچه دو مجسمه در شهر تهران می‌پردازد که اولین آنها اثری از بهمن محصص است که در دهه ۵۰ جزء اولین آثار مدرنی بود که در تهران نصب شد و دومی مجسمه‌ای از ایرج اسکندری در میدان انقلاب است، اثری که ۲۷ سال به عنوان سمبل انقلاب و دفاع مقدس در میدان انقلاب نصب بود و حال جای خود را به ایستگاه مترو داده است.

تصویربرداری، تدوین و کارگردانی این مستند را بهمن کیارستمی انجام داده و ناصر عنصری تهیه‌کننده آن است. صداگذاری و میکس نیز توسط کامبیز صفاری صورت گرفته و دستیار کارگردان و برنامه ریز این مستند میترا منصوری است.

گفتنی است، هفته‌های قبل مستندهای “تهران در عکس” به کارگردانی روبرت صافاریان و “تهران هزار داستان” به کارگردانی احمد میراحسان و “در طهران تیارت درمی‌آورند” به کارگردانی طاها شجاع نوری از مجموعه مستند “تهران از نگاه هنر” از همین شبکه به روی آنتن رفته است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.