پخش پشت صحنه “نیاز” داوودنژاد/ امیریل ارجمند در “اینجا شب نیست”

به گزارش خبرگزاری مهر، دو مستند “خانه‌ای که پسرش را در شهر گم کرده” و “روزگار خوش خانواده آقای امانت چی” امشب و فردا شب ، ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه مهمان برنامه “فانوس” می‌شوند.

مجموعه “فانوس” که با هدف معرفی و پخش مستندهای جدید و شاخص و بیشتر در حوزه اجتماعی و مردم‌شناسی تولید شده و در هر قسمت میهمان یکی از تولیدات جدید در حوزه‌ مستندسازی است ، این دو مستند را به تهیه کنندگی جواد ظهیری روی آنتن خواهد برد.

“خانه‌ای که پسرش را در شهر گم کرده” ساخته فرشاد فداییان حکایت زندگی زنی روستایی است که سال‌ها پیش پسرش به شهر رفته و دیگر برنگشته است و پیرزن بدون این که خبری از او داشته باشد همچنان منتظر است تا شاید روزی پسرش نزد او بازگردد. این مستند شنبه ۱۴ مرداد، ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

“روزگار خوش خانواده آقای امانت چی” نیز یکشنبه ، ۱۵ مرداد و در همین ساعت از شبکه مستند روی آنتن می‌رود. این مستند را محمد حدادی ساخته است و در آن زندگی یکی از رزمندگان جنگ روایت می‌شود که حال مدتی است در شهر بروجرد کار چرم انجام می‌دهد. “فانوس” هر شب ساعت ۲۳ و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

پخش مستقیم مراسم احیاء از بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع)

احمد برمر از پخش ویژه برنامه “سمت آسمان” در شب‌های قدر خبر داد و افزود: ویژه برنامه “سمت آسمان” کاری از گروه سحرگاهی رادیو تهران است که مراسم معنوی شب های قدر را از ساعت ۲۳ تا ۳:۳۰ بامداد پخش خواهد کرد. بحث‌های کارشناسی پیرامون اهمیت جایگاه شب‌های پر برکت قدر، شب زنده داری و نزول قرآن و… در این برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی افزود:‌ ارتباط زنده با مکه مکرمه و کربلای معلی، حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آستانه مقدسه حضرت فاطمه‌معصومه‌(س)، آستان مقدس امامزاده صالح و پخش مستقیم مراسم احیاء از بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) از برنامه‌های است که ویژه لیالی قدر تدارک دیده شده است.

 

برمر در ادامه خاطرنشان کرد: مناجات و راز و نیاز با پروردگار متعال، تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مرثیه سرایی مولای متقیان امام علی علیه السلام، اجرای برنامه تواشیح، سخنرانی علما، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و مراسم ویژه احیاء از دیگر برنامه‌های لیالی پربرکت قدر است که به صورت زنده از شبکه رادیویی تهران  موج اف.ام ردیف ۹۴ پخش می‌شود. رضا قربانی تهیه کننده و سعید بارانی گوینده در این شب ها همراه شب زنده داران خواهند بود.

 

دو هفته فیلم پژمان مظاهری پور و سعید ابوطالب در شبکه مستند

 

شبکه مستند سیما در این هفته، از ۱۴ تا ۱۹ مرداد، دو هفته فیلم پژمان مظاهری پور و سعید ابوطالب را در قالب برنامه ‌”شب‌های مستند” برگزار خواهد کرد. طبق برنامه ابتدا از ۱۴ تا ۱۶ مرداد، “شب‌های مستند” میزبان پژمان مظاهری پور، مستندساز ایرانی خواهد بود. سپس از ۱۷ تا ۱۹ مرداد ماه آثار سعید ابوطالب در این برنامه پخش و نقد خواهد شد.

 

این مجموعه که هر شب ساعت ۱۸:۴۵ به پخش و نقد فیلم‌های سینمای مستند و آثار شاخص مستندسازان ایران می‌پردازد، در هفته آینده آثاری از این مستندسازان پخش می‌کند. این آثار با حضور سعید قطبی زاده ، مجری- کارشناس ، نقد و بررسی خواهد شد.

 

طبق برنامه هر شب این آثار پخش و سپس نقد خواهد شد. به این ترتیب که شنبه ۱۴ مرداد، مستند “داستان چندهزار ساله یک شهر”، یکشنبه ۱۵ مرداد، “سعدی شاعر مصلح” و دوشنبه ۱۶ مرداد، “وارثان کیومرث” از پژمان مظاهری پور و سپس سه شنبه ۱۷ مرداد “کپارلمان ایرانی”، چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه “حیات آبی خلیج فارس” و پنجشنبه ۱۹ مرداد “رقص فقر” از سعید ابوطالب روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.

 

“شب‌های مستند” به تهیه کنندگی بابک میزانی هر شب به جز جمعه‌ها، ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

 

آنتن رادیو معارف میزبان نجواهای معارفی شنوندگان

 

رادیو معارف در اقدامی جدید تصمیم به پخش پیام‌های معارفی شنوندگان رادیو معارف گرفت. این رادیو در اقدامی جدید پیام‌ها و نجواهای معارفی شنوندگان رادیو معارف را پخش می‌کند. شنوندگان فرهیخته می‌توانند طی تماس با شماره تلفن‌های روابط عمومی رادیو معارف پیام‌های معارفی خود را بیان کنند تا این پیام‌ها در فواصل مختلف برنامه‌ها از طریق رادیو به تمامی شنوندگان رادیو تقدیم شود.

 

ثبت نظرات شنوندگان و ارجاع به گروه‌های برنامه‌ساز مرتبط، یکی از وظایف واحد ارتباطات روابط عمومی است. واحد ارتباطات رادیو معارف هر روز از  ساعت ۸ تا ۱۹ به طور زنده پاسخگوی شنوندگان این رادیو است که در ایام ماه مبارک رمضان با اضافه شدن ۱:۵۰ تا ساعت ۲۰:۵۰ افزایش یافته است.

 

“نیاز” پس از بیست سال به شبکه مستند رسید

 

مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی “نیاز” ساخته علیرضا داوودنژاد، یکشنبه ۱۵مرداد، ساعت ۱۶ در برنامه “یک فیلم، یک تجربه” نمایش داده می‌شود.

 

“نیاز” روایت زندگی دو جوان است که بر سر کسب یک شغل با هم رقابت می‌کنند تا این که یکی از آن‌ها تصمیم به فداکاری می‌گیرد و…

 

مجموعه “یک فیلم، یک تجربه” با هدف بررسی ساخت مهم‌ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز ساعت ۱۱ روز بعد پخش خواهد شد.

 

امیریل ارجمند مجری برنامه “اینجا شب نیست” رادیو جوان شد
 
اجرای برنامه “اینجا شب نیست” که یکشنبه‌ها از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد دوشنبه پخش می‌شود از این پس به عهده امیریل ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون خواهد بود. 

 

برنامه‌ای از گروه جوان و فرهنگ رادیو جوان است که از شنبه تا جمعه ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود. تهیه کننده و سردبیر این برنامه حامد مرادیان است.

 

پژوهشی پیرامون سنگلج در رادیو نمایش

 

رادیو نمایش در سه هفته از برنامه “تماشاخانه” به پژوهشی پیرامون تماشاخانه سنگلج می‌پردازد. این برنامه پژوهشی پیرامون تماشاخانه‌های قدیمی تهران است که به شیوه گزارشی از پیشکسوتان عرصه هنر تئاتر پخش می‌شود.

 

ویژگی این برنامه مستند بودن آن است که پس از تماشاخانه‌های قدیمی تهران به سایر شهرهای کشور نیز خواهد پرداخت. “تماشاخانه” با تهیه کنندگی نوید جولایی، سردبیری، اجرا و گزارشگری پیمان شیخی و گویندگی بخش آنونس صنم صالحی و گزارش اتابک نادری پنجشنبه‌ها رأس ساعت ۲۳:۱۵ و تکرار آن یکشنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ از رادیو نمایش بر روی موج اف، ردیف ۵/۱۰۷ پخش می‌شود.

 

“اهل ایمان” به سراغ شهادت می‌روند

 

برنامه هفته سوم پخش مجموعه مستند “اهل ایمان” که از تولیدات ویژه شبکه مستند سیما برای ایام ماه مبارک رمضان است، با موضوعات جذابی همچون زورخانه، رمضان در ادبیات، قرآن در رمضان و شهادت اعلام شد. “اهل ایمان” که در سی قسمت سی دقیقه‌ای و توسط ۲۸ گروه تولیدی در ۲۸ شهر مختلف ایران ساخته شده است، دومین مجموعه از سه گانه داریوش یاری است که به آداب ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف ایران و فرهنگ‌های مختلف قومی و محلی اختصاص دارد و به آیین‌ها و رسوم ویژه ماه مبارک رمضان همچون بازی‌ها، آداب سحری، موسیقی رمضانی، جشن‌های رمضانی، وداع‌ها و … می‌پردازد.

 

طبق برنامه در این هفته این موضوعات در “اهل ایمان” مورد بررسی قرار خواهند گرفت. به این ترتیب که شنبه ۱۴ مرداد “زورخانه ۱″، یکشنبه ۱۵ مرداد “زورخانه ۲″، دوشنبه ۱۶ مرداد “رمضان در ادبیات”، سه شنبه ۱۷ مرداد “قرآن در رمضان ۱″، چهارشنبه ۱۸ مرداد “قرآن در رمضان ۲″، پنجشنبه ۱۹ مرداد “شهادت ۱” و جمعه ۲۰ مرداد “شهادت ۲” روی آنتن شبکه مستند سیما خواهند رفت. “اهل ایمان” در ایام ماه مبارک رمضان، هر شب ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

 

پخش “ستاره من” سهیلی‌زاده

 

فیلم سینمایی “ستاره من” روز یکشنبه و در ساعت ۱۶:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. “ستاره من” را حسین سهیلی‌زاده سال ۸۸ کارگردانی کرده است. داستان فیلم از بیماری مادری آغاز می‌شود که در آستانه مرگ، دخترش را به شوهر سابقش می‌سپارد. ولی ستاره به خاطر فاصله عاطفی با پدر رابطه گرمی با او ندارد و پدر به دنبال راهی است تا جایگاهش را نزد ستاره به دست آورد… 

 

در این فیلم آرمیتا مرادی، سولماز غنی، مرجان محتشم و کیهان ملکی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

تقدیر از شبکه‌های رادیویی قرآن، معارف و ایران در مسابقات قرآن کریم

 

آیین پاسداشت از رسانه‌های فعال در خصوص پوشش برنامه‌های مختلف بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در شب دوازدهم ماه مبارک رمضان به همت سازمان اوقات و امور خیریه برگزار شد.

 

در این نشست که با حضور حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیر کل روابط عمومی این سازمان و جمعی از مدیران و مسئولان و خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد، از شبکه‌های رادیویی قرآن، معارف و ایران برای پوشش رسانه‌ای مناسب از این رویداد عظیم قرآنی (به عنوان رسانه برتر) تجلیل به عمل آمد.

 

در این نشست حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران در سخنان خود ضمن رد ادعای غرب مبنی بر قرار دادن دین به عنوان مولفه قدرت، به غفلت رسانه‌ها در خصوص این موضوع اشاره کرد و به تشریح رابطه دین و رسانه در ایران و دنیای غرب پرداخت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.