پدیده فردا روی تخته می‌رود/ در انتظار شکستن رکورد جهان

 فارس ، در ادامه چهل و سومین دوره رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا نواب نصیرشلال فردا و در فاصله یک روز مانده به پایان رقابت‌ها به مصاف حریفان خود می‌رود.

نصیرشلال که در رکوردگیری که چندی پیش در تالار وزنه برداری آزادی برگزار شد در وزن ۱۰۵ کیلوگرم، رکورد مجموع ۴۱۹ کیلوگرم را بالای سر برد و موفق شد با شکستن رکورد ایران در دو ضرب با مهار وزنه ۲۳۶ کیلویی با رکورد المپیک نیز مساوی کند در چند وقت اخیر به اوج آمادگی رسیده و توقع می‌رود فردا با تکرار این رکوردها و حتی بیشتر بتواند رکوردهای آسیا و جهان را به خصوص در دوضرب جابجا کند.

نصیرشلال که این روزها خود را به عنوان یکی از پدیده‌های وزنه برداری ایران معرفی کرده است، یکی از شانس‌های مسلم اعزام به المپیک به شمار می‌رود و در صورتی که بخواهد در لندن ۲۰۱۲ نیز بدرخشد؛ میدان آسیایی بهترین فرصت برای زهرچشم گرفتن او از رقیبان است.

نماینده ایران در دسته ۱۰۵ کیلوگرم در استارت لیست نفر نیز اول است و انتظار کسب عنوان قهرمانی از وی به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

* استارت لیست دسته ۱۰۵ کیلوگرم به شرح زیر است:

۱- نواب نصیرشلال از ایران با رکورد ورودی ۴۱۰ کیلوگرم

۲- روسلان نورودینوف از ازبکستان با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم

۳- چول مین کیم از کره جنوبی با رکورد ورودی ۳۹۰ کیلوگرم

 

*برنامه ادامه رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا:

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت

گروه a دسته ۱۰۵ کیلوگرم (ساعت ۱۲ به وقت تهران)

در این دسته نواب نصیرشلال از کشورمان روی تخته می رود.

 

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت

گروه a دسته ۱۰۵+ کیلوگرم (ساعت ۹:۳۰ به وقت تهران)

در این دسته بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی از کشورمان روی تخته می روند.

 

در حالیکه رقابت‌های ۵ وزن نخست ۵۶، ۶۲، ۶۹، ۷۷ و ۸۵ کیلوگرم مسابقات قهرمانی اسیا به اتمام رسیده است تیم ملی کشورمان با کسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز، بعد از چین در رده دوم جدول توزیع مدال قرار دارد.

این درحالی است که چینی ها فقط یک وزنه بردار دیگر در دسته ۹۴ کیلوگرم دارند، اما در ترکیب تیم ملی کشورمان هنوز ۳ وزنه‌بردار اوزان ۱۰۵ و ۱۰۵+ کیلوگرم، یعنی نواب نصیرشلال، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی روی تخته نرفته اند.

 

هم اکنون چین با ۸ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز صدرنشین رده بندی مدالی است و ازبکستان با ۲ طلا و یک برنز، پس از ایران در رده سوم قرار دارد.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.