«پذیرایی ساده» در جشنواره ورشو جایزه گرفت

سینما پرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی از ایران جایزه بهترین فیلم بخش «روح آزاد» بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو را دریافت کرد.

به گزارش سینما پرس، مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ورشو روز گذشته در حالی برگزار شد که فیلم سینمایی «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی از ایران توانست جایزه بهترین فیلم بخش «روح آزاد» (Free Spirit) این جشنواره لهستانی را به خود اختصاص دهد. بخش «روح آزاد» جشنواره بین المللی فیلم ورشو به سینمای مستقل و تجربی اختصاص دارد.

مانی حقیقی، ترانه علیدوستی و صابر ابر در «پذیرایی ساده» ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی درباره زن و مردی است که در فضایی سرد و کوهستانی میان مردم پول پخش می‌کنند. همچنین این فیلم سینمایی در زمستان سال گذشته با حضور در شصت و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین توانست جایزه نتپک (شبکه تبلیغ سینمای آسیا) این جشنواره آلمانی را به خود اختصاص دهد و چندی پیش نیز در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم سینه‌فن جوایز بهترین بازیگر مرد (مانی حقیقی) و بهترین بازیگر زن (ترانه علیدوستی) این جشنواره هندی را از آن خود کند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، محصول مشترک سه کشور فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ به نام «Tango Libre) به کارگردانی فردریک فونتین نیز جایزه بزرگ بیست و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ورشو را به خود اختصاص داد.

آندره یاکیموفسکی لهستانی نیز برای ساخت فیلم سینمایی «تصور کردن» (Imagine) موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردان این دوره از جشنواره بین المللی فیلم ورشو شد و جایزه ویژه هیات داوران بیست و هشتمین دوره این جشنواره لهستانی نیز به فیلم سینمایی «از حلزون‌ها و از مردان» (Of Snails and of Men) به کارگردانی تودار گیورگیو از رومانی اهدا شد.

سارا سرهالمی نیز برای ساخت فیلم سینمایی «دوست عزیز خائن» (Dear Betrayed Friend) از مجارستان و آلمان جایزه بهترین فیلم بخش کارگردان فیلم اولی یا دومی را از آن خود کرد و فیلم سینمایی «انسان‌های وحشی» (The Wilde Ones) به کارگردانی آلخاندرو فادل از آرژانتین نیز با دریافت جایزه ویژه این بخش، مورد قدردانی قرار گرفت.

جایزه بهترین فیلم کوتاه بیست و هشتمین دوره جشنواره ورشو نیز به «یک داستان برای مادلین‌ها» (A Story for the Madlins) ساخته سرجیو اوکیمن اعطا شد و الکساندر کاساتکین و ناتالیا نازاروا نیز برای ساخت فیلم سینمایی «دختر» (The Daughter) جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی شرق اروپا را دریافت کردند.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۸۸۰


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.