پربازدیدترین اخبار سیاسی شانزدهم فروردین ایسنا

افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در دستور کار دولت/ نوع موضع‌گیری مقامات ایران و آمریکا درباره بیانیه پایانی کمیسیون برجام/ واکنش خرازی به ادعای کریمی قدوسی درباره گفت‌وگو با سفیر انگلیس در سازمان ملل/ تاکید رییس قوه قضاییه بر برخورد با قاچاق کالا و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

افزایش کمک هزینه مسکن کارگران در دستور کار دولت

به گزارش ممتازنیوز،‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پیشنهاد شورای عالی کار، درخواست افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از مبلغ ماهانه سه میلیون ریال به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۰ را به هیات دولت ارائه کرده است.

این خبر در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

نوع موضع‌گیری مقامات ایران و آمریکا درباره بیانیه پایانی کمیسیون برجام

دومین خبر پربازدید، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره نوع موضع‌گیری مقامات ایران و آمریکا درباره بیانیه پایانی کمیسیون برجام بود.

در این گزارش با عنوان «دام مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در چارچوب برجام» آمده است: نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام که در سطح معاونین و مدیران وزرای امور خارجه کشورهای عضو برجام در ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، اگرچه این نشست با چشم‌اندازی مثبت بازنمایی شد، ولی بررسی دقیق بیانیه پایانی این نشست و انطباق آن با مواضع ایران و آمریکا نشان از ابهام جدی درباره پروسه آغاز شده دارد. با توجه به استمرار این نشست در سطح کارگروه‌های کارشناسی در روزهای پیش ‌رو، ارزیابی این روند براساس «سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام» و «قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها» ـ به‌عنوان دو معیار اصلی برای سنجش هرگونه طرح و پیشنهادی درباره احیای برجام ـ ضروری است.

خبرهای دیگر مرتبط را  در لینک های زیر دنبال کنید.

هیچ تماس مستقیمی میان ایران و آمریکا در نشست وین نخواهد بود

بازگشت به برجام ارزش جنگیدن را دارد

***

واکنش خرازی به ادعای کریمی قدوسی درباره گفت‌وگو با سفیر انگلیس در سازمان ملل

خبر بعدی، واکنش رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نسبت به ادعای کریمی قدوسی مبنی بر اظهارات مداخله جویانه سفیر انگلیس در سازمان ملل بود.

سید کمال خرازی در واکنش به نقل قول اخیر کریمی قدوسی نماینده مجلس یازدهم از کسانی که مدعی شده اند سفیر انگلیس در سازمان ملل به هنگام خداحافظی سخنانی مداخله جویانه درباره اصول نظام جمهوری اسلامی به عنوان ریشه مشکلات غرب با ایران به اینجانب ابراز داشته است، گفت: اساساً چنین گفتگویی وجود نداشته است و این داستان ساختگی است. شکی نیست که آنها با نظام جمهوری اسلامی و بالاتر از همه با استقلال و اقتدار ایران مشکل دارند، ولی اگر چنین گفتگویی اتفاق افتاده بود، مسلما پاسخ قاطع و دندان شکنی به او داده می شد.

سند راهبردی با چین هیچ قرارداد،رقم و حق انحصاری ندارد/کاپیتان نفت‌کش کره‌ای سوءسابقه نداشته است

اولین نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه در سال ۱۴۰۰ هم از پرمخاطب ها بود.

سعید خطیب زاده در بخشی از این نشست تاکید کرد: سند راهبردی ایران و چین حاوی  هیچ قراردادی ، هیچ رقم و هیچ حق انحصاری برای طرفین و هیچ تعهد مشخصی برای دو طرف نیست.

وی با بیان این  کاپیتان نفت‌کش کره‌ای سوءسابقه نداشته است، گفت : با توجه به درخواست‌های طرف کره‌ای ، ما پیشنهادات خود را به قوه قضاییه و مقام قضایی با نظرات مثبت  ارائه کردیم و باید منتظر تصمیم مقام قضایی در مورد وضعیت نفت‌کش کره‌ای باشیم.

با قاچاق کالا باید با حساسیت برخورد شود

تاکید رییس قوه قضاییه بر برخورد با قاچاق کالا هم از خبرهای پربازدید بود.

سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها با بیان اینکه از موانع مهم تولید مسئله قاچاق کالا است، گفت: با قاچاق کالا به ویژه قاچاق سازمان یافته باید با حساسیت برخورد شود.

آغاز گفت‌وگوی شورای وحدت اصولگرایان با نامزدهای ریاست جمهوری/اولویت همچنان با رئیسی است

توضیحات منوچهر متکی در پایان نوزدهمین نشست هیئت عالی شورای وحدت از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان از آغاز گفت‌وگوهای این شورا با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: کماکان حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی اولویت اول ما در گزینه‌های این شورا است.

دیگر اخبار مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ را در لینک های زیر بخوانید.

نحوه انعکاس اخبار مقامات رسمی نامزد احتمالی انتخابات تعیین شود

معرفی اصلحی که امکان رای‌آوری ندارد، کار لغو است

برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید اعتماد را به مردم بازگرداند

مردم علی رغم گله مندی از تصمیمات مدیریتی کشور، با نظام همراه هستند

***

می‌توانیم راه ترانزیت ازبکستان به بازارهای جهانی و آب‌های آزاد را فراهم کنیم

اظهارات محمد جواد ظریف پس از دیدار با همتای ازبکستانی‌اش هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان که به تاشکند سفر کرده است، با ابراز امیدواری برای گسترش زمینه‌های همکاری ایران و ازبکستان اظهار کرد: ما امروز درباره روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تقویت و گسترش روابط میان ایران و ازبکستان صحبت کردیم، هم چنین درباره همکاری های منطقه‌ای به ویژه صلح افغانستان رایزنی داشتیم.

واکنش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به اظهارات یک نماینده سابق مجلس

اطلاعیه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی هم از پربازدیدها بود.

در این اطلاعیه آمده است: روز گذشته ویدیویی از گفت‌وگوی آقای محمود صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شد که وی  در آن با ارائه توضیحاتی در خصوص وقایع تلخ آبان ماه سال ۹۸، اظهارات غیر واقعی وبی اساسی را به دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نسبت داده است که تماما کذب و عاری از واقعیت می باشد.

پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دیوان محاسبات

پیگیری جدی موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان که در احکام بودجه ۱۴۰۰ درج شده، به عنوان یکی از موضوعات دارای اولویت در دستور کار دیوان محاسبات قرار گرفته است.

نظر جامعه این است که تنظیم سند انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست

ارزیابی یک کارشناس مسائل حقوقی درباره رای دیوان عدالت اداری مبنی بر الزامی نبودن مراجعه مردم به دفاتر اسناد برای نقل و انتقال خودرو هم از پرمخاطب ها بود.

منصور رحمدل گفت: اگر نظر جامعه بر این است که تنظیم سند رسمی انتقال در مورد اتومبیل در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست، که ظاهرا چنین است و مردم عمدتا به حق از هزینه بالای تنظیم سند انتقال در دفاتر اسناد رسمی گله‌مند هستند و در واقع این امر را به عنوان منبع درآمدی برای دولت تلقی می‌کنند، این امر ( حذف الزام به ثبت انتقال خودرو در دفتر اسناد) در قالب رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری امکان‌پذیر نیست و فقط با اصلاح ماده ۲۹ امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.