پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۲ خرداد ایسنا

رد هرگونه دخالت ایران در امور داخلی آمریکا/ اطلاعیه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) به‌مناسبت ۱۴ خرداد/ «رومینا» قربانی تعصبی جاهلانه‌/ ۴ سال منع فعالیت و ۸۰۰ میلیون تومان جریمه برای پزشک گرانفروش و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

هرگونه دخالت در امور داخلی آمریکا را رد می‌کنیم/با افغانستان به توافقاتی دست یافتیم/کره ای ها زحمت کشیده اند!

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، نشست خبری امروز سخنگوی وزارت خارجه که در آن پیامی را به زبان انگلیسی خطاب به مردم، دولت و پلیس آمریکا اعلام کرد، در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ادعای برخی از مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی آمریکا گفت: ما هر گونه دخالت در امور داخلی آمریکا را رد می کنیم  ولی نمی‌توانیم در برابر اتفاقات رخ داده در آمریکا ابراز تأسف و نگرانی نکنیم.

سیدعباس موسوی همچنین به سفر اخیر معاون وزیر خارجه ایران به افغانستان و دیدار او  با مقامات سیاسی و غیرسیاسی مقامات افغانستان اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر به توافقاتی دست پیدا کردیم و قرار شد که اگر آنها سوء تفاهم و یا مدرک در ارتباط با اتفاق رخ داده در مورد اتباع افغانی در منطقه هریرود داشتند، بفرستند تا جمهوری اسلامی آن را بررسی کند.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد بدهی میلیاردی کره جنوبی به ایران و این که کره به تازگی اعلام کرده محموله پزشکی به قیمت ۵۰۰ هزار دلار به ایران ارسال خواهد کرد و در مرحله دوم این رقم به دو میلیون دلار می‌رسد، گفت: زحمت کشیده‌اند. ما چیزی حدود دو سال با کره جنوبی مذاکره داشتیم ولی کره‌ای‌ها در این زمینه به آمریکایی‌ها گوش می‌دهند و برای پرداخت بدهی‌شان منتظر پاسخ مثبت آمریکا بودند.

خبرهای دیگر درباره سیاست‌های تبعیض نژادی در آمریکا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ترامپ در بحث مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در معرض آزمون مهمی است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سیاست‌های تبعیض نژادی در آمریکا را محکوم کرد

***

اطلاعیه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) به‌مناسبت ۱۴ خرداد

اطلاعیه‌ ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) برای اعلام  برنامه‌های سی و یکمین سالروز ارتحال ایشان هم از پربازدیدهای امروز بود.

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در سی و یکمین سالروز رحلت امام خمینی(ره)

به همین مناسبت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ۱۴ خردادماه  در یک سخنرانی زنده‌ی تلویزیونی با ملت ایران سخن خواهند گفت.

امام خمینی (س) برای حکومت به تهران نیامد

اظهارات آیت الله یزدی به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

آیت الله محمد یزدی در خصوص تأثیر روحیه انقلابی در جلو بردن کشور، اظهار داشت: در جریان انقلاب امام تازه به قم آمده بود و ظاهرا دولت موقت هم بود. امام در تصمیمات خودشان قاطع بودند و در برخوردها مگر ملاحظه نظام را بکند. بازرگان به ایشان گفته بود این که حکومت نمی شود که من هر وقت شما را کار داشته باشم به قم بیایم. امام گفت شما در مورد من نمی توانید تصمیم بگیرید. در نهایت هم کسالت ایشان را به تهران آورد و برای حکومت به تهران نیامد.

خبرهای دیگر در همین موضوع را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

جهاد دانشگاهی ثمره نظریه خودباوری امام خمینی است

استراتژی جهاددانشگاهی در سالگرد ارتحال امام(ره) استفاده موثر و مفید از رسانه‌ها و فضای مجازی است

امام خمینی ابردانشمند حوزه فقه است

توجه به مستضعفین هم و غم امام خمینی(ره) بود

نمایندگان مجلس یازدهم توجه لازم را به وصایای حضرت امام(ره) داشته باشند

***

«رومینا» قربانی تعصبی جاهلانه‌ شد

خبر پربازدید بعدی، تحلیل یک حقوقدان درباره عوامل موثر در قتل رومینا اشرفی بود.

علیرضا آذربایجانی با بیان اینکه رومینا اشرفی، قربانی اقتدارگرایی مردانه توام با تعصب جاهلانه‌ای شد که در فرهنگ ما به غلط نام آن را ناموس پرستی گذاشته‌اند، اظهار کرد: ناکامی دیگر  و این بار سیزده ساله به نام رومینا اشرفی به دست پدری متعصب و با نهایت شقاوت به قتل رسید. به عنوان تحلیل اسباب اولیه وقوع جرم، او قربانی جهالت و تعصب پدر و خودخواهی مردی سی و چند ساله شد.

نمی گذاریم آمریکا برای ما خفه شدن اقتصاد را تصور کند

پاسخ های سخنگوی دولت به سوالات خبرنگاران در نشست خبری امروزش نیز از دیگر خبرهای پر مخاطب بود.

ربیعی در پاسخ به پرسشی در مورد پیش‌بینی رقم سهم درآمدی کشور گفت: در جلسات فشرده ای که داشتیم چشم انداز قابل دسترسی را با ۴۱ میلیارد دلار بسته ایم. برش بخشی و صنعتی‌اش نیز زده شده است. مثلا سهم فولاد و پتروشیمی چه قدر است. برش استانی اش هم مشخص شده است. ما نمی گذاریم آمریکا برای ما خفه شدن اقتصاد را تصور کند.

ماموران شهرداری به «آسیه پناهی» اسپری فلفل زدند

گزارش رییس سازمان بازرسی کل کشور به رییس قوه قضاییه در مورد پیگیری پرونده «آسیه پناهی» هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

حجت الاسلام درویشیان پیرامون بررسی‌های سازمان بازرسی در زمینه تخریب آلونک آسیه پناهی زن کرمانشاهی، گفت: ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند و برای اینکه مقاومت متوفی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند.

تاکید ۹ نماینده مجلس بر برخورد با عوامل تخریب شهرک فدک و فوت آسیه پناهی

در همین ارتباط ۹ نماینده مجلس در تذکری به وزیر کشور تاکید کردند که وزیر کشور باید در خصوص حمله خشونت‌آمیز عوامل شهرداری کرمانشاه به شهرک فدک و تخریب ناعادلانه مساکن محرومان و فوت آسیه پناهی ورود پیدا کرده و برخورد کند.

۴ سال منع فعالیت و ۸۰۰ میلیون تومان جریمه برای پزشک گرانفروش

محکومیت ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی یک پزشک متخلف به دلیل گرانفروشی، تقلب و اخذ وجوه مازاد بر تعرفه پزشکی هم از خبرهای پر مخاطب بود.

سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در این رابطه اظهار کرد: با هوشیاری مسئولان بیمارستان و گزارش معاونت دانشگاه علوم پزشکی، تخلف یک پزشک که با صورتحساب غیرواقعی اقدام به گرانفروشی، تقلب و اخذ وجوه مازاد بر تعرفه پزشکی کرده بود؛ به تعزیرات حکومتی گزارش شد و پس از بررسی های لازم به ۴ سال منع فعالیت و ۸۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.