پرتره های که در چین به نمایش در نمی آیند

۳۰م آذر ،

پرتره‌های اندی وارهول هنرمند آمریکایی از چهره مائو رهبر پیشین چین از این به بعد جایی در نمایشگاه‌های این کشور ندارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ نمایشگاه فعلی که به زودی در پکن و شانگهای برپا می‌شود به مناسبت ۲۵ سالگی مرگ هنرمند آمریکایی به صورت تور دور دنیا برپا می‌شود و فعلا در آسیا توقف کرده‌است.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ اثر از وارهول به نمایش درمی‌آید که ۱۰تای آنها پرتره‌های آکریلیک و سیلک‌اسکرین از چهره مائو می باشند.
 
موزه اندی وارهول در آمریکا اعلام کرد در ادامه تور آثار این هنرمند در چین، آثار مربوط به مائو در دو نمایشگاه پکن و شانگهای به نمایش گذاشته نمی‌شوند. این دو نمایشگاه سال ۲۰۲۴ برپا می‌شوند.

این موزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با اینکه امید داشتیم با نمایش پرتره‌های مائو در نمایشگاه علاقه شدید وارهول به چین را به نمایش بگذاریم، اما درک می‌کنیم که هنوز نمایش بعضی چیزها در چین ممنوع است.» با این حال موزه نگفته است این کار را به دستور مقامات چین انجام داده‌اند یا خیر.
 
«اندی وارهول: ۱۵ دقیقه ابدی» بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار وارهول است که سال ۱۹۸۷ درگذشت. گفته می‌شود وارهول پرتره‌های معروف خود را با الهام گرفتن از سفر معروف ریچارد نیکسون، رئیس جمهور پیشین آمریکا به چین در سال ۱۹۷۲ کشیده است. 
نمایشگاه آثار وارهول در حال حاضر در هنگ کنگ برپاست و تابلوها نیز به دیوار نصب می باشند. تا اواخر مارس سال ۲۰۲۴ نمایشگاه در هنگ کنگ برپاست.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.