پرتغال و گلابی اسرائیلی در بازار ایران!

وی گفت: امروزه باید مردم ما همانند زمان جنگ رفتار کرده به گونه ای که کالاهای مصرفی را در منازل خود انبار نکنند درست همانند زمان جنگ که مردم ذخایر کالایی خود را به میادین و جبهه های جنگ ارسال می کردند.

موج: عسگر اولادی با تاکید بر ضرورت توقف واردات کالای مصرفی به ایران اذعان داشت: اگر مردم ما موز خارجی و یا پرتغال و گلابی اسراییلی را که از طریق لبنان ومصر وارد ایران می شود را مصرف نکنند دچار چه مشکل جدی و اساسی خواهند شد؟

اسدالله عسگراولادی رییس اتاق بازرگانی ایران و چین و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام این مطلب اظهار داشت: به منظور تحقق فرمان مقام معظم رهبری برای داشتن اقتصاد مقاومتی ابتدا لازم است تا به سمت صرفه جویی رفته و مردم دچار ولع مصرف نشوند درست همانند اتفاقی که طی هفته های قبل در بازار مررغ رخ داد و منجر شد تا داستان کودکانه ای در بازار این کالا رقم بخورد.
 
وی گفت: امروزه باید مردم ما همانند زمان جنگ رفتار کرده به گونه ای که کالاهای مصرفی را در منازل خود انبار نکنند درست همانند زمان جنگ که مردم ذخایر کالایی خود را به میادین و جبهه های جنگ ارسال می کردند.
 
این فعال اقتصادی افزود: ایرانیان باید با صرفه جویی در مصرف و اکتفاء به حداقل داشته ها به آمریکا و متحدانش دهن کجی کنند زیرا اگر ما واردات خود را از کشورهای مختلف متوقف کنیم قطعا دشمنان ما از تحریم ایران پشیمان خواهند شد.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: مردم ما باید در این برهه زمانی صبر پیشه کرده تا به پاداش وعده داده شده خداوند متعال دست بیابند.
 
عسگر اولادی با تاکید بر ضرورت توقف واردات کالای مصرفی به ایران اذعان داشت: اگر مردم ما موز خارجی و یا پرتغال و گلابی اسراییلی را که از طریق لبنان ومصر وارد ایران می شود را مصرف نکنند دچار چه مشکل جدی و اساسی خواهند شد؟
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که آیا قطع واردات کالا در کاهش اشتغال زایی در کشور تاثیر منفی نخواهد داشت و منجر به بیکارشدن افرادی که در چرخه توزیع مشغول به کار هستند نخواهد شد، تصریح کرد: اگر واردات کالای مصرفی خارجی را متوقف کرده و به جای آن بر میزان تولید کشور بیفزاییم نه تنها در بخش اشتغال دچار مشکل نخواهیم شد بلکه می توانیم تمام نیازهای ایرانیان را به وسیله محصولات داخلی تامین کنیم.
 
این فعال اقتصادی با انتقاد از اتخاذ برخی از سیاست های تجاری و اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی نباید مسئولان ما با اتخاذ سیاست هایی مانند افزایش مالیات بر ارزش افزوده، عوارض و یا اخذ یک در هزار کارت های بازرگانی زمینه خودزنی اقتصادی در کشور را مهیا کنند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.