پرداخت‌های پزشکان خانواده آنلاین می‌شود/ ثبت نام ۲۵۰۰ پزشک تهرانی در پزشک خانواده

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرداخت‌های پزشکان خانواده در کل کشور آنلاین می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، در نشستی که با حضور معاونان و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسا و نمایندگان بیمه‌ها در دفتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد مقرر شد همزمان با تهران برنامه پزشک خانواده در کل کشور، با شکل تازهی ارائه شود.

۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرای سطح اول پزشک خانواده در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از نشست خود با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران از اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه پزشک خانواده در سطح اول در کل کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: برای اجرای این برنامه سامانه ای با تمام امکانات لازم با کمک کارشناسان سامانۀ پرداخت یارانه‌ها در دولت راه اندازی شده است که به شیوۀ تازهی برنامه پزشک خانواده را در کل کشور اجرایی خواهد کرد.

طریقت منفرد افزود: این بودجه هفته پیش از سوی دولت به وزارت بهداشت ابلاغ شده و با جلسه ای که در حضور دکتر مرادی معاون راهبردی ریاست جمهوری تشکیل دادیم مقرر شد بودجه اجرای برنامه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و وزارت بهداشت با همکاری وزارت بیمه ها پرداخت های پزشکان خانواده را انجام دهد.

ثبت نام ۲۵۰۰ پزشک تهرانی در سامانه www.1590.ir تاکنون

وی افزود: برای اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران به ۵ تا ۸ هزار پزشک عمومی نیازمندیم که از زمان اعلام اجرای برنامه در تهران تاکنون ۲۵۰۰ پزشک داوطلبی خود را برای اجرای این برنامه در تهران اعلام و ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: هر پزشکی که در این سامانه ثبت نام کند و همزمان اولین ویزیت خود را انجام و پرونده الکترونیک بیمار را تشکیل داده و در سامانه ثبت کند به صورت آنلاین وجه ویزیت خود را دریافت خواهد کرد.

طریقت ادامه داد: تاخیری که در اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران رخ داد به این سبب بود که تهران بیمار سرریز از استان های دیگر هم دارد که بدون توجه به این مساله و عدم هماهنگی بیمه ها کار با پیچیدگی‌هایی مواجه می شد.

وی افزود: در این نشست تصمیم بر این شد که برنامه پزشک خانواده همزمان با تهران در کل کشور تحت سامانه طراحی شده در وزارت بهداشت اجرایی شود.

بودجه اجرای سطح اول برنامه تامین شده است

طریقت منفرد، ۲۰۰۰ میلیارد تومان را بودجه لازم برای اجرای سطح اول برنامه پزشک خانواده در کل کشور اعلام کرد و گفت: بیمه ها در طول این سال ها همواره طلب‌هایی از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری و بدهی هایی به وزارت بهداشت داشته‌اند، بنابراین در طرح تازه مقرر شده است بودجه اجرای سطح اول برنامه به وزارت بهداشت اختصاص یابد و وزارت بهداشت نیز با همکاری بیمه ها پرداخت های پزشکان را به صورت آنلاین انجام دهد.

پرداخت به پزشکان بصورت آنلاین

وزیر بهداشت حجم سنگین انجام اموری مانند انعقاد قراردادهای پزشکان در برنامه پزشک خانواده و خدماتی که ارائه می گردد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در برنامه تازه که در تهران کلید خورده و به زودی در کل کشور آغاز می گردد، همه اقدامات از جمله پرداخت آنلاین به پزشکان، در سامانه طراحی شده www.1590.ir انجام می گردد تا کار به سرعت پیش برود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.