پرداخت ارز به دانشجویان ۱۵ روزه شد

۲۲ آبان ،

2-897.jpg

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور خبر داد: براساس مذاکرات انجام یافته و تصمیمات اتخاذ شده مدت زمان پرداخت ارز به دانشجویان غیربورسیه به حداقل زمان ممکن (کمتراز ۱۵ روز) کاهش می‌یابد.
به گزارش تفسیری بینا، صمد کریمی ، با اعلام این خبر به ایسنا گفت: یکی از اهداف راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی توسط بانک مرکزی، پوشش تقاضاهای بخش خدمات شامل ارز دانشجویان غیربورسیه، مسافران و بیماران بوده است. ضمن این‌که بانک مرکزی از طریق مرکز علی‌رغم ورود به فاز سوم ارائه‌ی خدمات بانکی و ارزی، پذیرای هموطنان در خصوص پاسخ‌گویی به سوالات ارزی آنها و هم‌چنین مشکلات بانکی( ارزی) آنها بوده است.
وی افزود: طی این مدت اعتراضات و شکایاتی در خصوص تخصیص ارز دانشجویان غیربورسیه (مقطع فوق‌لیسانس و بالاتر) انجام گرفته و مشکلات مربوطه در ارباب رسانه و جراید نیز منعکس شده است در این خصوص بانک مرکزی حسب وظایف قانونی خود در تعامل با بانک‌های عامل و به خصوص بانک تجارت به عنوان بانک عامل ارائه خدمات به دانشجویان غیربورسیه توافقات تازهی را انجام داده است که بعضی از آنها تاکید بر توافقات پیشی و بعضی ارائه‌ی راهکارهای تازه جهت تسریع فرایند اختصاص ارز به دانشجویان آزاد است.
وی ادامه داد: بانک تجارت به عنوان بانک عامل براساس مدارک مثبته نسبت به دریافت ریال از دانشجویان غیربورسیه اقدام کرده و پس از ارائه‌ی آمار تجمیعی روزانه به بانک مرکزی این بانک در اسرع وقت نسبت به تامین اسکناس (ارز) اقدام خواهد کرد.
کریمی اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به پیش‌بینی‌های انجام یافته هیچ محدودیتی از بابت تحویل ارز به بانک مزبور بابت دانشجویان غیربورسیه وجود ندارد، به عبارت دیگر بانک مرکزی ارز دانشجویان را براساس فرآیند فوق همه و کمال تامین خواهد کرد ضمن اینکه مقرر شده بانک مزبور نسبت به اختصاص شعب ارزی بیشتر جهت ارائه‌ی خدمات ذکر شده اقدام کند.
کریمی گفت: در صورت وجود کاستی‌ها و مشکلات احتمالی در آینده امکان استفاده از خدمات سایر بانک‌ها جهت پوشش تقاضاهای فوق‌الذکر در صورت تایید مقامات بانک مرکزی وجود دارد.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور یاد‌آور شد: حداکثر ارز پرداختی به دانشجویان غیربورسیه بابت بها‌ی اقامت و شهریه برای یک سال معادل ۲۷ هزار دلار به نرخ مبادله‌ای است.
وی در پایان گفت: از هموطنان عزیز می‌خواهیم که در صورت وجود مشکلات در فرآیند تخصیص ارز به دانشجویان غیربورسیه موضوع را به روابط عمومی بانک مرکزی ( تلفن گویای ۲۹۹۵۴۸۵۵ ) یا مرکز مبادلات ارزی کشور منعکس کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات هموطنان اقدامات لازم انجام شود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.