پرداخت تسهیلات با نرخ چهار درصد به کشاورزان

پرداخت تسهیلات با نرخ چهار درصد به کشاورزان

تسهیلات بانک کشاورزی با نرخ سود چهار درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به گندم‌کاران و جوکاران گفت: بر اساس پیشنهادی که وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرده است، تسهیلات برای تولیدات گیاهی و بخشی نیز برای خرید کود با نرخ سود چهار درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

محمد طالبی درباره اینکه قرار بود صندوق توسعه ملی مبلغی را برای کشاورزان به بانک اختصاص دهد، افزود: صندوق توسعه ملی حدود دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در اختیار بانک کشاورزی قرار داده است تا در قالب طرح توسعه‌ای کشاورزی، در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به‌عنوان سرمایه در گردش برای گندم‌کاران و جوکاران در نظر گرفته است که توزیع استانی شده است.

طالبی ادامه داد: همچنین این تسهیلات برای تأمین مبالغ سرمایه در گردش مورد نیاز کشاورزان و تجهیز ۷۱۴ هزار هکتار کشت آبی جو و ۸۹۶ هزار کشت دیم جو و ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای کاشت، داشت و برداشت گندم اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این تسهیلات دو میلیون و ۷۱۹ هزار هکتار سطح گندم آبی و سه میلیون و ۹۶۱ هزار هکتار سطح گندم دیم را پوشش دهد.

این مقام مسئول در مورد افزایش تسهیلات نسبت به سال گذشته تأکید کرد: ۱۱٫۵ هزار میلیارد تسهیلات سال جاری نسبت به رقم مشابه سال قبل حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد نشان می‌دهد./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910703-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.