پرداخت مطالبات مراکز درمانی تا ۱۵ روز آینده / افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان

۲ م دیماه ،
ممتاز نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تا ۱۵ روز آینده مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود گفت: حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از فروردین سال آینده ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس؛ سعید مرتضوی در حاشیه مراسم گرامیداشت انتخاب محسن خلیلی عراقی، عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی به عنوان چهره ماندگار در جمع خبرنگاران دربارهٔ مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی اظهار داشت: بودجه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی آماده است و از فردا به ادارات کل ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی مراکز درمانی تأمین اجتماعی آغاز شده است گفت: طی ۱۵ روز آینده تمامی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد که تا شهریور اسناد پزشکی آنها بررسی و تأئید شده است پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: تا پایان شهریور‌ماه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه محدودیتی در بودجه نداریم گفت: مرحله به مرحله در اعلام اسناد پزشکی مراکز درمانی طرف قرارداد به تأمین اجتماعی عمل می‌کنیم و نسبت به پرداخت بدهی‌ها اقدام خواهیم کرد.

مرتضوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش حقوق مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر اظهار داشت: افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان را به هیئت مدیره پیشنهاد می‌دهیم تا در بودجه سال در نظر گرفته شود و هیئت امنای تأمین اجتماعی نسبت به تورم سال میزان افزایش حقوق را تطبیق کند.

مرتضوی خبر داد: در سال آینده حداقل ۱۸ درصد به حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سراسر کشور اضافه می‌شود و به مستمری‌بگیرانی را که حقوق آنها حداقل یکصد هزار تومان افزایش نیافته است، یکصد هزار تومان اضافه می‌کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر به ۷۰۰ هزار تومان داشته‌ایم گفت: از اول فروردین ۹۲ حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اصلاح قانون تأمین اجتماعی و پیش‌نویس آن اظهار داشت: پیش‌نویس قانون تأمین اجتماعی متن اولیه‌ایی است که با پیشنهاد مدیران تهیه شده و اکنون فقط به عنوان یک پیش‌نویس قابل استناد است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای اصلاح قانون تأمین اجتماعی مطمئنا نظر تمامی تشکل‌های کارگری، بازنشستگان و کارفرمایی را دریافت خواهیم کرد.

وی گفت: در قانون تازه تأمین اجتماعی دید ارفاقی و حمایتی نسبت به بازنشستگان، کارگران و بیمه‌شدگان داریم.

وی خاطر نشان کرد: سن بازنشستگی به هیچ وجه نسبت به قانون فعلی افزایش نخواهد یافت.

مرتضی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اصلاح قانون تأمین اجتماعی چه تغییری در روند ارائه خدمات درمانی این سازمان ایجاد می‌کند گفت: در حوزه بیمه‌های تکمیلی برای بازنشستگان اقداماتی شده است و ابتکارات و نوآوری‌هایی در حوزه درمان در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چند درصد از شرکت هواپیمایی هما متعلق به سازمان تامین اجتماعی است گفت: حدود ۵۵ درصد از این شرکت متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.