پرداخت ۱۵ میلیارد تومان به چایکاران در برداشت بهاره

پرداخت 15 میلیارد تومان به چایکاران در برداشت بهاره

بانک سپه مسئولیت خرید تضمین چای را در سال جاری مثل سال‌های گذشته بر عهده دارد.

مدیر پروژه خرید تضمینی چای کشور در بانک سپه درباره آخرین وضعیت خرید چای از چایکاران گفت: بانک سپه امستال نیز مثل سال گذشته مسولیت خرید این محصول را از چایکاران سطح کشور بر عهده گرفت.

محسن دارایی افزود: مسولیت پرداخت وجوه چایکاران مازندارانی و گیلانی با بانک سپه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مسئولیت ۴۰ هزار کارت عابربانک به‌صورت رایگان برای پرداخت این وجوه به چایکاران ارائه شده ست تا وجوه مورد نظر به کارت‌های عابربانک آنها واریز شود.

دارایی ادامه داد: عملیات خرید برگ سبز چای بهاره آغاز شده و ۳۰ میلیارد تومان برگه چای نیز از چایکاران تحویل گرفته شده است.

به گفته وی تا امروز بیش از ۱۵ میلیارد تومان از این وجه به کشاورزان چایکار پرداخت شده است و بانک سپه منتظر واریز باقی مانده وجوه از سوی دولت است تا آن را به حساب چایکاران پرداخت کند.

مدیر پروژه خرید تضمینی چای کشور تأکید کرد: معاونت راهبردی ریاست جمهوری و سازمان چایکاران کشور باید باقی این وجه را به بانک سپه واریز کنند تا این بانک نیز باقی مانده وجوه کشاورزان را پرداخت کند.

دارایی مرحله دوم برداشت برگ چای را از مردادماه تا پایان مهرماه اعلام کرد و یادآور شد: برداشت مرحله دوم برگ چای تا پایان مهرماه طول می‌کشد.

وی درباره قیمت‌گذاری این محصول نیز اظهار داشت: قیمت چای درجه یک ۷۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین چای درجه دوم حدود ۳۹۰ تومان است.

به گفته این مقام مسئول، هنوز تحویل و پرداخت وجه در مرحله دوم برداشت برگ چای آغاز نشده است.

دارایی افزود: مصرف سرانه چای کشور، سالیانه ۱۱۰ هزار تن است که ۲۷ هزار تن آن در داخل تولید می‌شود و باقی آن با واردات چای تأمین می‌شود./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910619-03

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.