پردازنده ۸ هسته‌ای موبایلی در راه بازار

۱۰م اسفند ،

فاوانیوز: اولین تراشه موبایلی شرکت ال‌جی Odin نام گرفته که به نقل از شرکت سازنده با ۸ هسته پردازشگر وارد بازار می‌شود و به دنبال همکاری‌های ال‌جی و شرکت تایوانی تراشه‌ساز TSMC ساخته شده است.
 
تاکنون در مورد گوشی هوشمند Optimus G II شایعات فراوان انتشار یافته و این طور که احتمال می‌رود، این محصول در فصل سوم امسال وارد بازار جهانی شود اما آخرین خبرهای انتشار یافته در مورد این محصول به پردازنده مرکزی آن اختصاص دارد که این گوشی هوشمند را از بهترین و پیشرفته‌ترین محصولات موجود در بازار جهانی مجزا می‌کند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس از جی‌اس‌ام‌آرنا، شرکت ال‌‌جی قصد دارد با این محصول استفاده از تراشه‌های سامسونگ و هوواوی را کنار بگذارد و از تراشه موبایلی ساخت خود استفاده کند.
 
نخستین تراشه موبایلی شرکت ال‌جی Odin نام گرفته است که به نقل از شرکت سازنده با ۸ هسته پردازشگر وارد بازار می‌شود و به دنبال همکاری‌های ال‌جی و شرکت تایوانی تراشه‌ساز TSMC ساخته شده است.
 
به گفته منابع آگاه، این تراشه بر مبنای ساختار معماری big.LITTLE شرکت ARM ساخته شده است که در اصل چهار هسته پردازنده Cortex-A15 مبتنی بر فناوری ۲۸ نانومتری را در کنار چهار هسته پردازنده ضعیف‌تر Cortex-A7 شامل شده است.
 
این پردازنده به گونه‌ای ساخته شده است که انرژی مورد نیاز برای پردازش اطلاعات را از انرژی مصرفی دستگاه الکترونیکی همراه مجزا می‌کند تا میزان مصرف انرژی به حداقل برسد. چهار هسته A15 این پردازنده برای انجام فعالیت‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند و چهار هسته پردازنده A7 هم در کارهای کوچک‌تر و سبک‌تر به کار می‌روند.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.