«پرده آخر» در مستند تلویزیونی زنده می‌شود

جام جم آنلاین: مراحل ساخت و روند تولید فیلم سینمایی «پرده آخر» ـ ساخته واروژ کریم مسیحی ـ پس از گذشت نزدیک به ۲۰ سال از ساخت آن، سه شنبه (۲۰ تیر ماه) ساعت ۱۷ در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» نمایش داده می‌شود.

 مستند «یک فیلم، یک تجربه» ساخته ناهید دل آگاه سلسله برنامه‌ای است که در آن به بررسی یک فیلم همگام با فیلمساز آن پرداخته می‌شود و در این قسمت به بررسی «پرده آخر» می‌پردازد.

این فیلم که جزو نخستین تجربه‌های شکست مرز واقعیت و حقیقت در سینمای ایران بود، با بازی سعید پورصمیمی، فریماه فرجامی، داریوش ارجمند و… پس از گذشت ۲۰ سال در قالبی مستند خاطراتش زنده خواهد شد و مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

این مستند را آزاده بیزارگیتی در ۳۶ دقیقه کارگردانی کرده است و تاکنون در جشنواره‌های مختلفی از جمله بیست و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره تصویر و… شرکت داشته است.

مجموعه «یک فیلم، یک تجربه» با هدف بررسی ساخت مهم‌ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۷ از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود.

***

مستند «خاطره‌های تهران» به تهیه‌کنندگی جواد ظهیری سه شنبه این هفته مهمان شبکه مستند سیما می‌شود.

«خاطره‌های تهران » نگاهی متفاوت خواهد داشت به تورهای گردشگری تهران نوین و سعی دارد زیبایی‌های قدیمی شهر تهران را از دل دنیای جدید آن به تصویر بکشد. این مستند بخش‌های خاطره‌انگیز تهران مانند حمام نواب و… را نشان می‌دهد و بیشتر نماهای این مستند در منطقه ۱۲ تهران تصویربرداری شده است. «خاطره‌های تهران» را حمید قزلو کارگردانی کرده است و سه شنبه ـ ۲۰ تیر ـ ساعت ۲۱:۳۰ و به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود.

***

مستند «افسانه شگرف دزدان دریایی » با هدف بررسی اسرار دزدان دریایی از دل تاریخ سه شنبه همین هفته و در جشنواره تابستانی شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسنا، این مستند نگاهی متفاوت خواهد داشت به اسرار و معماهای به جا مانده در دل اقیانوس‌ها و گنج‌های افسانه‌ای و روایت‌های مخوف و ترسناک از سنگدل ترین دزدان دریایی تاریخ و در دو بخش بازسازی نمایشی تاریخ و نظریات باستان شناسان دریایی و جستجوگران کشتی‌های شکسته سعی دارد تصویری واقعی از حقیقت واقعی دوره‌ای از تاریخ که در دل افسانه‌ها گم شده است را نمایش دهد.

از دیگر بخش‌های این مستند می‌توان به معرفی مخوف‌ترین دزدان دریایی جهان از جمله ریش سیاه که به شیطان دریاها شهرت داشت اشاره کرد.

«افسانه شگرف دزدان دریایی» سه شنبه ـ ۲۰ تیر ماه ـ ساعت ۲۳ و به مدت ۵۵ دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.