پرده هایی که هوا را تصفیه می کنند +عکس

فروردین ۱۴۰۳

آلودگی هوا هر روز در حال افزایش است و مشکلات ناشی از آن انسان های بسیاری را بیمار می کند. آلودگی هوا دلایل مختلفی دارد و این روزها راه هایی نیز برای مقابله با آن به وجود آمده است.

به گزارش گروه خواندنی های ممتاز نیوز،  تحقیقات متحصصین نشان می دهد که اگر رشد آلودگی در آینده به همین شدت ادامه داشته باشد می توند انسان های بسیاری را کشته و مشکلات زیستی بسیاری را به وجود آورد به همین سبب طراحان، دستگاه های مختلفی را برای مقابله با این مشکل ساخته اند.

“آتم” یکی از طرح های جالبی است که برای مقابله با آلودگی هوا معرفی شده است. این طرح مربوط به پرده هایی می گردد که می توانند هوای آلوده خارج را تصفیه کرده و وارد خانه کند. این پرده ها می توانند از بیمار شدن اشخاص خانه جلوگیری کنند.

“مالگورزاتا بلاچنیکا” طراحی است که ایده اصلی این پرده ها را داده و آن را به مرحله اجرا رسانده است. این طرح به صورت پرده های الکترونیکی می باشند که بر روی پنجره نصب شده و به مانند فیلترهایی از گذشت آلودگی هوا جلوگیری می کند.

این پرده می تواند تمامی آلودگی ها را گرفته و در شرایطی می تواند نقش کولر را نیز به خود بگیرد. “آتم” طرحی است که هوای خانه را کنترل کرده و حتی با استفاده از نرم افزارهای کاربردی توانایی تشخیص میزان آلودگی هوای داخل را نیز دارد. این ایده توانست است به مرحله نیمه نهایی مسابقات ایده های پاک برسد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.