پرسودترین صنایع سرمایه گذاری در ایران

۳۰م دیماه ،

ایران کشوری است که برای سرمایه گذاری فرصتهای بسیاری دارد. از مجموع ۱۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده در حوزه صنعتی در سه ماهه ابتدایی امسال، بیش از یک چهارم سرمایه گذاریها در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی بوده است. این به معنای پتانسیل بسیار بالای صنایع غذایی در کشور و همچنین درک این پتانسیل از سوی سرمایه گذاران است. کشور ما پتانسیلهای خوبی در صنایع غذایی و آشامیدنی دارد و آمارها نیز حاکی از این است که محصولات غذایی و آشامیدنی ها با جذب بیش از ۴۵۱ میلیارد تومان سرمایه در ردیف اول و جذابترین حوزه در بهار امسال برای سرمایه گذاری بوده است.

محصولات کانی غیر فلزی همچون شیشه، سیمان، بتن، آجر، کاشی و سرامیک با ۲۱۳ میلیارد تومان در حالی در رتبه دوم و پس از صنایع غذایی ایستاده اند که میزان سرمایه گذاری در این صنعت کمتر از نصف سرمایه گذاری در صنایع غذایی بوده است. که این امر نشان گر دو نکته است اول این که احتمالا صنایع غذایی سودآورتر می باشند در وضعیت فعلی و همچنین این که سرمایه گذاری در صنایع غذایی آسان تر است، به این معنا که نیاز به مجوزها و طی مراحل کمتری دارد.

همچنین محصولات شیمیایی با ۲۱۲، و با فاصله بسیار کمی از محصولات کانی غیرفلزی در رتبه سوم هستد. رتبه چهارم نیز مختص به ساخت فلزات اساسی با ۱۴۲ و محصولات از لاستیک و پلاستیک با ۱۳۸ میلیارد تومان است و این حوزه را  در ردیفهای بعدی جذب سرمایه قرار داده است. همچنین  محصولات فلزی فابریکی با ۱۳۷ میلیارد تومان و ساخت منسوجات با ۱۳۳ میلیارد تومان رتبه های بعدی جذب سرمایه را در صنعت به خود اختصاص دادند.

در بهار امسال بر اساس آمار در ۵ حوزه اول جذب سرمایه گذاری صنعتی مجموعا نزدیک به ۱۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید که ۷۰ درصد کل سرمایه پروانه های بهره برداری صادره در این مدت است. طی فصل های مختلف ۹۱ رتبه بندی این صنایع جابه جا شد و صنایع فلزی هم جایگاه مناسبی برای خود پیدا کرد اما لازم است بدانید که این ۷ گروه همیشه جزو انتخاب های سرمایه گذاران داخلی بوده و می باشند.

بیشترین سرمایه گذاریهای ایرانیان در ابتدای سال جاری به ترتیب در صنایع زیر بوده است:

رتبه

صنعت

میزان سرمایه گذاری در سال ۹۰

۱

صنایع غذایی و آشامیدنی

۴۵۱ میلیارد تومان

۲

محصولات کانی غیرفلزی همچون شیشه، سیمان، بتن، آجر، کاشی ساخت فلزات

۲۱۳ میلیارد تومان

۳

محصولات شیمیایی

۲۱۲ میلیارد تومان

۴

ساخت فلزات اساسی

۱۴۲ میلیارد تومان

۵

محصولات حاصل از لاستیک و پلاستیک

۱۳۸ میلیارد تومان

۶

محصولات فلزی فابریکی

۱۳۷ میلیارد تومان

۷

سخات منسوجات

۱۳۳ میلیارد تومان


استخدام ها | آگهی استخدام | استخدام
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.