پرنده‌های متجاوز در چنگال “شاهین” ایرانی

۸فروردین ۱۳،

برد این سامانه پدافندی موشکی پیشرفته بیش از ۴۰ کیلومتر است و قادر است هواپیماها و بالگردهای دشمن را به صورت هوشمند و با سرعت مافوق صوت، مورد هدف قرار دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سامانه پدافندی پیشرفته “شاهین” بیش از ۴۰ کیلومتر برد داشته و می‌تواند هواپیماها و بالگردهای دشمن را با سرعت مافوق صوت به صورت هوشمند تعقیب و مورد هدف قرار دهد.

خط تولید این سامانه موشک پیشرفته زمین به هوای میان‌برد، شانزدهم خردادماه ۸۶ با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

تحقیقات، ساخت و تولید این موشک پدافندی که شامل موشک، رادارهای جستجو و تعقیب هدف، شبکه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و سکوهای پرتاب است، کاملا بومی و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی کشور توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام گرفته است.
 
پروژه تولید سامانه پدافندی زمین به هوای شاهین یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌هایی بود که تا آن زمان در انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی کشور صورت گرفته بود.
 
مقاوم بودن در مقابل جنگ الکترونیک(جنگال)، توانایی در رهگیری اهداف سریع و حجم بسیار بالای ترکش در لحظه برخورد با هدف را می‌توان از برجستگی‌های این سامانه موشکی برشمرد.
 
سامانه پدافندی شاهین، نقش به‌سزایی در تقویت دفاع منطقه‌ای و نقطه‌ای دارد که امروزه به عنوان روشی مدرن در دفاع از حریم هوایی مطرح است و وجود این سامانه موشکی پدافندی، نیروهای مسلح کشورمان را در این حوزه توانمند می‌کند.
 
راه‌اندازی خط تولید این سامانه، نقطه عطفی در طراحی و ساخت سامانه‌های پدافند هوایی برد متوسط محسوب شده و تولید این موشک پیچیده و پیشرفته که از هزاران قطعه تشکیل شده است به طور بی‌سابقه‌ای ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران را به اثبات رساند.
 
با توجه به درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تاکیدات ایشان بر حفظ آمادگی پدافندی بهره‌برداری از این سامانه قدرتمند می‌تواند گامی موثر در رسیدن به این مهم باشد.
 
گزارش از: مرضیه ارجمندی
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.