پرهیز از حب و بغض ما را در عرصه‌ی دفاع مقدس به اوج می رساند

پرهیز از حب و بغض و خصایص بد انسانی در کنار اعتماد به هم بخصوص کارگردانان و هنرمندان حرفه ای ما را در عرصه‌ی دفاع مقدس به اوج می‌رساند.

“کامران تفتی” بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم های سینمایی ساخته شده در عرصه‌ی دفاع مقدس به طور کامل هنوز همه ارزشهای نهان، حسن و زیبایی های این عرصه را به تصویر نکشیده اند، اما آن چه که در این زمینه حائز اهمیت است تلاش و کوشش هنرمندان و ادامه دانستن این اتفاق بزرگ در عرصه سینما است.
وی ادامه داد: ما هنوز در عرصه‌ی دفاع مقدس هنرمندان بزرگی را همچون “حاتمی کیا” و “نیکی کریمی” داریم و در صورت بها دادن و اعتماد کردن با خلاقیت ساده هنرمندان توانایی رقم زدن اتفاق های بزرگی را در این حوزه خواهیم داشت.
این بازیگر اظهار داشت: به طور قطع در آینده فضای سینمای دفاع مقدس جایگاه بزرگتری را خواهد داشت و اگر به توانایی ها ، استعدادهای خودمان و عشق و حرمت عاشقان آن عرصه و خون پاکشان ایمان داشته باشیم حرفه‌ای‌تر و جهانی‌تر عمل خواهیم کرد و اگر رفتارمان نگاهمان و فیلم مان ارزشی باشد یک جریان بزرگ در سینمای دفاع مقدس رقم خواهد خورد.
تفتی افزود: تک تک پلان ها، سکانس ها،‌دیالوگ ها و .. باید به اندازه‌ی ایمان همان شهدا عمیق و ژرف باشد و به عنوان نماینده‌ی ارزشی های آنان محسوب شود و نباید به قیمت عجله‌ی جهان و با دور شدن از اصل قصه به راحتی دستخوش تغییرات شویم.
این بازیگر عنوان کرد: ما در عرصه‌ی سینمای دفاع مقدس باید مانند همان عاشقانی که جان بر کف رهسپار دیار عشق شدند ثابت قدم و محکم باشیم.
وی بیان داشت: وظیفه‌ی سنگینی را در این عرصه برعهده داریم فقط با اعتماد به هم، کنار گذاشتن حب و بغض ها و خصایص بد انسانی توانایی پیشرفت در این حوزه را داریم و با تخصصی نگاه کردن به دفاع مقدس به کارگردان ها و هنرمندانمان اجازه دهیم که بدون محدودیت قصه‌ی خود را روایت کنند.
تفتی خاطرنشان کرد: ژانر دفاع مقدس باید همه‌ی گونه ها حتی طنز را در برگیرد اما به خصوص در حوزه‌ی طنز برای دوری از به هجو کشیده شدن کار باید به دست کارگردانان تخصصی انجام گیرد و امیدوارم روزی عشق نسل عاشق های دیروز را به دست جوانان امروز توسط سینما برسانیم./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.