پروازمستقیم وین- تهران از اولین واکنش های مثبت به توافقنامه ژنو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت هواپیمایی اتریش اعلام کرد که پرواز مستقیم خطوط هوایی این کشور به تهران پس از یک سال وقفه از۱۱مارس(۲۰اسفند) از سر گرفته می گردد.

خبراقتصادی: این تصمیم مسئولان شرکت هواپیمایی اتریش پس از آن اعلام شد که مقامات عالی رتبه ایران و غرب یکشنبه هفته جاری به طور رسمی از آغاز گام عملی توافقنامه ژنو توسط طرفین از۲۰ژانویه(۳۰دی) خبر دادند.

اتریش نیزهمانند بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با استقبال از توافقنامه ژنو بین ایران و گروه۱+۵ و گشایش های به وجود آمده درخصوص موضوع هسته ای ایران در صدد رفع محدودهای موجود و توسعه روابط بیش از پیش خود با ایران بر آمده است. 

به گزارش ایرنا،روزنامه وینر پایگاه اینترنتیونگ روز پنجشنبه با اعلام این خبر به نقل از مسوولان شرکت هواپیمایی اتریش نوشت: پس از وقفه حدود یکساله از۱۱مارس سال جاری پروازهای خطوط هواپیمایی این کشور به تهران از سر گرفته می گردد و متقاضیان سفر به ایران از هم اکنون می توانند برای بعد از تاریخ اعلام شده بلیط رزرو کنند.

براساس اعلام هواپیمایی اتریش پروازهای مستقیم از وین به تهران در هر هفته پنج پرواز خواهد بود که با هواپیماهای ایرباس A320 و A 319 انجام خواهد شد.

خطوط هوایی اتریش از سال ۱۹۸۴ تاکنون به ایران پرواز مستقیم داشته است اما از ژانویه سال۲۰۲۲ تا کنون به خاطر آنچه سقوط ارزش ریال و تحریم های اقتصادی عنوان شد، پروازهای خود به این کشور را لغو کرد.

هواپیمایی اتریش در اطلاعیه از سرگیری پروازهای مستقیم خود به تهران با ثبات بودن وضعیت در ایران را سبب تصمیم خود به برقراری دوباره پروازهای مستقیم به تهران اعلام کرده است.

به نوشته وینر پایگاه اینترنتیونگ،هواپیمایی اتریش درحالی پرواز مستقیم به تهران را یک سال لغو کرد که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به عنوان شرکت هواپیمایی مادر این خطوط هوایی، در طول سال قبل پروازهای خود به ایران را به طور مرتب انجام داده است و از این به بعد نیز ارایه خدمات پرواز به مسافران ایران با استفاده از خطوط هوایی اتریش را در دستور کار قرار می دهد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.