پرواز برای صادرات محصولات کشاورزی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بهسازی راه های روستایی برای انتقال به موقع محصولات واز همه مهم تر توجه به صادرات هوایی می تواند کمک فراوانی به توسعه صادرات این محصولات شود .

داوود یار محمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در بخش کشاورزی گفت :یکی از زمینه های موفقیت در امر صادرات کشاورزی شناسایی منابع نهفته ای است که به وسیله کشاورزان محلی معرفی می گردد .

وی گفت :نواحی مرکزی ایران از جمله بخشهایی است که توجه به آن سبب تقویت کشاورزی دیم می گردد .

این کارشناس با بیان جایگاه بعضی محصولات خاص مناطق کویری در بازارهای جهانی گفت : انار، خیار گلخانه ای ،بادام و گلهای زینتی از جمله محصولاتی است که در نواحی مرکزی ایران مثل یزد تولید می گردد .

یارمحمدی درادامه به مشکلات این صادرات اشاره کرد و اظهارداشت : یکی از مشکلات صادرات این مناطق نبود زیر ساختها از جمله سرد خانه ها وپایانه های فروش محصولات است .در بعضی استانها دیده می گردد که به سبب عدم توجه به این امر بسیاری از محصولات قبل از رسیدن به دست مشتری به ضایعات تبدیل می گردد .

وی راه حل این مشکل را اصلاح ساختار حمل و نقل محصولات دانست و ادامه داد : بهسازی راه های روستایی برای انتقال به موقع محصولات واز همه مهم تر توجه به صادرات هوایی می تواند کمک فراوانی به توسعه صادرات این محصولات شود .

یار محمدی در پایان گفت : توجه به صادرات هوایی سبب در دسترس قرار گرفتن به موقع محصولات به دست مصرف کننده می گردد وبا این امر زمینه های رقابت برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی ایران در بازارهای جهانی فراهم می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.