پرورش نخبه در کشور با حمایت از کار و سرمایه ایرانی

رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور گفت: حمایت از کار وسرما یه ایرانی,یکی از راهکارهای موثر,ارتقای نیروی انسا نی ونخبه پروری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کوروش پرند در مراسم اختتامیه مسابقات ملی مهارت که بعدازظهر پنجشنبه درسالن فرهنگی _ورزشی نگین غرب برگزار شد گفت:یکی از مباحث مهم وکلیدی مطرح در کشور موضوع اشتغال است که در این خصوص یکی از راهکار های موثر برای دستیابی به اشتغال پایدار ارایه اموزش های مهارتی است که از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود:در سند چشم انداز ودر مواد۲۱و۱۵۴برنامه ۵ساله توسعه وهمچنین در سیاست های کلی اشتغال,ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری وسایر اسناد بالادستی به موضوع مهارت آموزی تصریح شده است.

پرند در ادامه تصریح کرد:با توجه به اهمیت مهارت آموزی,هرساله مسابقات ملی مهارت برگزار می شود که ازسه منظرسیاستهای کلی اشتغال,حمایت از کار وسرمایه ایرانی وحضور در عرصه های بین المللی حائز اهمیت است.

وی درادامه بااشاره به اینکه مهارت آموزی باید بستر ساز کارآفرینی در کشور باشد اظهار داشت:توسعه مهارت آموزی در کشور از منظر کارآفرینی اهمیت ویژه پیدا میکند وبرگزاری مسابقات ملی مهارت به عنوان بستری برای گسترش فرهنگ کار وکارآفرینی در کشور محسوب شده ودر واقع یکی از میدان های عملی برای کارآفرینی است.

وی درخصوص بحث حمایت از کار وسرمایه ایرانی نیز گفت:در زمینه حمایت از کار وسرما یه ایرانی,یکی از راهکارهای موثر,ارتقای نیروی انسا نی ونخبه پروری است که سازمان فنی وحرفه ای به عنوان یکی از متولیان آموزش مهارتی در کشور با برگزاری مسابقات ملی مهارت نقش موثری در این زمینه ایفا میکند.

رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور با تاکید بر ضرورت حضور موثر جوانان در عرصه های بین المللی خاطر نشان کرد:دستیابی به جایگاه مناسب فنی ومهارتی در منطقه وجهان از دیگر اهداف اسناد بالا دستی کشور است که برای موفقیت در این زمینه برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته است.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت تقدیر به عمل آمد./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.