پرونده بازی های تدارکاتی انگلیس و هلند پیروزمندانه بسته شد

انگلیس در ورزشگاه ویمبلی لندن یک بر صفر بلژیک را شکست داد و هلند شش بر صفر ایرلند را در خانه خود در آمستردام در هم کوبید.

‘ دنی ولبک ‘ بازیکن جوان منچستر یونایتد زننده تک گل انگلیس بود و این گل وی باعث شد تا تیم تحت رهبری روی هاجسون به دومین پیروزی پیاپی خود در بازی های تدارکاتی دست یابد.

انگلیس هفته گذشته یک بازی بیرون از خانه نروژ را در اسلو مغلوب کرده بود.

اما پیروزی بر بلژیک به قیمت تشدید نگرانی انگلیس از مصدومیت بازیکنان تمام شد و ‘ گری کهیل ‘ و ‘ جان تری ‘ بازیکنان همه کاره خط دفاعی این تیم آسیب دیدند.

کهیل به دلیل شکستگی احتمالی استخوان گونه به عکسبرداری نیاز پیدا کرده و در صورت تایید شکستگی رقابت های یورو ۲۰۱۲ را از دست خواهد داد.

هاجسون ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت کهیل گفت : در صورت شکسته شدن استخوان آرواره وی که یک احتمال قوی است ما یک عنصر کلیدی خود را برای اعزام به لهستان از دست خواهیم داد.

در همین حال هلند با درخشش ‘ روبین فان پرسی ‘ به یک پیروزی پرگل شش برصفر مقابل ایرلند شمالی دست یافت و یک پایان عالی در بازی های تدارکاتی داشت.

این فینالیست شکست خورده جام جهانی گذشته که در دوبازی تدارکاتی خود مقابل بایرن مونیخ و بلغارستان مغلوب شده و بعداز ان بر اسلواکی به سختی با نتیجه دو برصفر دست یافته بود در اخرین بازی پیش از عزیمت به محل استقرار خود در شهر کراکو در لهستان ، اعتبار خود را در اروپا به دست آورد.

علاوه بر این ، گزینه های تاکتیکی ‘ برت فان ماوریک ‘ سرمربی هلند بویژه در خط حمله نیز پس از انتخاب ‘ فان پرسی ‘ به جای ‘ کلاس یان هانتلار ‘ مهاجم شالکه آلمان مورد تایید قرار گرفت.

پرسی دو گل در این دیدار برای تیم میزبان در نیمه اول به ثمر رساند و ‘ابراهیم افه لای ‘ زننده دو گل دیگر از شش گل بود.رون ولار و وسلی اسنایدر نیز دو بار دیگر دروازه حریف ایرلندی را گشودند.

مترجمام ۱۴۰۳ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۴۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.